Re&Re reputācija pieaug? Izrādās, Latvijas uzņēmumu reputācijas topu veido tikai «pozitīvas lietas» (97)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Šonedēļ tika publiskoti Latvijas uzņēmumu reputācijas topa rezultāti. Apsveicam augsto vietu ieguvējus. Taču interesanti, ka , piemēram, būvuzņēmuma «Re&Re» reputācija, pēc topa veidotāju aplēsēm, pieaugusi par 18 pozīcijām, kaut arī Re&Re būvētā ēka pērn sabruka, nogalinot 54 nevainīgus cilvēkus veikalā «Maxima».

Kritēriji, pēc kuriem nosaka uzņēmuma reputāciju, ir tikai formalitāte

Baltijas sabiedrisko attiecību aģentūras «Nords Porter Novelli» pārstāve Evija Ansonska vēsta: «Lai noteiktu uzņēmuma reputāciju, ir astoņi kritēriji: laba reputācija, piedāvātie produkti un pakalpojumi, darba devēja tēls, korporatīvā komunikācija, uzņēmuma nākotnes orientācija, sociālā atbildība, saudzīga atbildība pret vidi un eksporta potenciāls.»

Viņa skaidro, ka aptaujā piedalījās 2000 iedzīvotāji un 400 uzņēmēji.

Bēdīgi slavenā būvuzņēmuma «Re&Re» reputācija pieaug? Vai patiešām?

Būvuzņēmums «Re&Re» šogad reputācijas topā pakāpies par 18 pozīcijām. Pērn Zolitūdes traģēdijā, kad iebruka veikala «Maxima» jumts un bojā gāja 54 cilvēki, būvuzņēmuma «Re&Re» reputāciju neietekmēja.

Aģentūras direktore skaidro: «Mēs suminām vairāk tos uzņēmumus, kam ilgtermiņā ir ļoti laba reputācija.

Lielas likstas un problēmas nebūt neiznīcina uzņēmuma reputāciju.

Protams, tās būtiski skar uzņēmumu, bet arī pēc lielām krīzēm, precīzi un pareizi strādājot, ir iespēja to tām izkļūt. Var redzēt, ka iedzīvotāji un uzņēmēji ir ļoti saprotoši un piedodoši ilgtermiņā.»

Topu veidojot balsotājs, stāsta «pozitīvo lietu» topa veidotāji

Viņa norāda, ka ir metodoloģija, pēc kā veido uzņēmumu reputācijas topu.

«Tops netiek veidots patvaļīgi. Mēs neieliekam kādus konkrētus uzņēmumus pēc savas vēlmes vai tos izņemam. Vienīgais kritērijs, kad uzņēmumu izņemam no topa, ir firmas maksātnespēja vai bankrots. Otrs veids, kā var neiekļūt topā, ir balsotāju izvēle,» atklāj reputācijas topa pārzine.

Viņa piebilst, ka pirmie top 100 pagājušā gada uzņēmumi automātiski nonāk nākošā gada topa kandidatūrā, bet pārējos piecdesmit izvirza balsotājs.

«Šogad nozīmīgākā balva par topa reputācijas desmitgadi pirmo reizi tika pasniegta uzņēmumam «Latvijas Mobīlais telefons». Šis uzņēmums visus šos gadus ne tikai atradās top 10, bet ne reizi nenoslīdēja zemāk par ceturto vietu,» skaidro Evija Ansonska.

Respektablākie uzņēmumi būšot no banku nozares? Tādi kā ABLV?

Viņai bija pārsteigums, ka topā pakāpās par septiņām vietām maizes ražotnes un tirdzniecības uzņēmums «Lāči». Tā esot pirmā reize, kad šis uzņēmums iekļūst starp 10 labākajām firmām. Turklāt vēl viens pārsteigums Ansonskai bija par banku sektora nozari. Visstraujākais kāpums visā topā bija ABLV bankai. Tā pakāpās par 40 vietām.

Baltijas sabiedrisko attiecību aģentūras «Nords Porter Novelli» vadītāja Evija Ansonska uzskata, ka

nākotnē visvairāk konkurēs par labāko uzņēmuma reputāciju Latvijā tieši banku nozare,

jo šobrīd starp 10 respektablākajiem uzņēmumiem atrodas jau divas bankas: Swedbank un SEB bank.

Jāpiezīmē gan, ka ne visām bankām ir nevainojama reputācija. Piemēram, Aizkraukles bankas jeb ABLV vārds, kas arī ieņem ļoti augstu vietu Baltijas sabiedrisko attiecību aģentūras «Nords Porter Novelli» veidotajā uzņēmumu «pozitīvajā topā», reputācija ārpus Latvijas ir pamatīgi cietusi, jo, kā aprīlī atklāja Ukrainas žurnālisti, bankā ABLV bija vairāk kā daži Ukrainas gāztā prezidenta Viktora Janukoviča «kasiera» - Sergeja Kurčenko ofšoru kompāniju konti. Ukrainas tiesībsargājošās iestādes Kurčenko tur aizdomās par kopumā 10 miljardu Ukrainas grivnu (ap 640 miljonu eiro ) piesavināšanos.

«Reputācijas topu» veido aģentūra «Nords Porter Novelli», sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS un laikraksts «Dienas Bizness».

«Reputācijas tops» pirmoreiz tika izveidots 2005.gadā. Topa metodoloģiju izstrādājusi «Nords Porter Novelli» sadarbībā ar Rīgas Ekonomikas augstskolas profesoru antropologu, izglītības un zinātnes ministru Robertu Ķīli. Topa mērķis ir veicināt sabiedrībai atbildīgas uzņēmējdarbības vides veidošanos Latvijā un ieviest jaunas mērauklas uzņēmumu darbības vērtēšanā.

Kā jau ziņojām, Latvijas uzņēmumu «Reputācijas topā» šogad uzvarējusi AS «Laima», kas saņēma arī balvu kā uzņēmums ar straujāko eksporta potenciāla izaugsmi. Kā informēja topa veidotāji, «Reputācijas topa» otrajā vietā ierindojusies AS «Swedbank», trešajā - SIA «Latvijas Mobilais telefons», ceturtajā - SIA «Lāči», bet piekto vietu ieņem SIA «Lattelecom».

Straujākais kāpums salīdzinājumā ar pozīcijām iepriekšējā gada «Reputācijas topā» bijis AS «ABLV bankai», AS «Air Baltic corporation», AAS «Balta», SIA «Baltcom TV» un AS «Norvik banka».

Savukārt straujākais kritums topā gada griezumā bijis AS «Viesnīcai Latvija», apdrošināšanas kompānijai «BTA Insurance Company SE», SIA «Fazer Latvija», VSIA Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīca un apdrošinātājiem «ERGO Insurance SE Latvijas filiāle».

Komentāri (97)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu