«Rīgas kuģu būvētava» pabeigusi vēl divu lielu kuģu remontu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

AS «Rīgas kuģu būvētava» (RKB) veiksmīgi ir pabeigusi vēl divu lielu kuģu remontu un aktīvi turpina sezonu, remontējot kuģus un saņemot jaunus pasūtījumus, teikts RKB paziņojumā biržai «NASDAQ OMX Riga».

Tikko no kuģu būvētavas doka ir aizkuģojis kravas kuģis «UBC Tampico», kurš peld zem Kipras karoga un kura pieraksta osta ir Limasola. «UBC Tampico» garums ir 182,6 metri, platums - 28,6 metri, kravnesība - 37 821 tonna. Kravas kuģis atbilst «Panamax» klasifikācijai, - šāds platuma ierobežojums ir nepieciešams, lai kuģis varētu caurbraukt Panamas kanālu, kas savieno Kluso un Atlantijas okeānu.

Remonta laikā kravas kuģim tika pārkrāsots ārējais korpuss, atjaunotas tērauda caurules, veikti hidraulisko cilindru remontdarbi. Tāpat pirmo reizi RKB speciālisti veica kuģa aprīkošanu ar nerotējošas sprauslas dzenskrūvi «Mewis Duct». Šāda dzenskrūve ļauj kuģim efektīvi sasniegt lielāku ātrumu, tādējādi ietaupot degvielu.

Šonedēļ tika pabeigts arī līdzīga lieluma tankkuģa «Baltic Freedom» remonts. Kuģa garums ir 182 metri, platums - 27 metri, kravnesība - 37 048 tonnas. Darbos ietilpa enkura ķēdes restaurācija, krāsošanas darbi, galvenā dzinēja un apkures sistēmas remonts.

Patlaban RKB notiek pārtikas pārvadājumiem paredzētā kuģa «Nova Florida», kurš ir aprīkots ar speciālām temperatūru kontrolējošām iekārtām, un tankkuģa «Navig8 Loucas» remontdarbi, un rindā jau gaida jaunie pasūtījumi, kuri tiks veikti tuvākajā laikā, teikts paziņojumā biržai.

Kā jau ziņots iepriekš, RKB pēdējo divu mēnešu laikā jau ir veikusi vairāku lielu kuģu - «RN Murmansk», «Artic Blizzard», «Cape Tees» un citu remontu, kā arī uzbūvējusi kuģi «Patrick C».

«Patlaban kuģu būves sezona ir uzņēmusi pilnus apgriezienus, un tas dod pamatotas cerības, ka gads būs veiksmīgs. Protams, priecē arī tas, ka panāktais mierizlīgums ar apakšuzņēmējiem un savstarpējo pretenziju atrisināšana novērsuši arī juridiskos kavēkļus uzņēmuma pilnvērtīgam darbam un attīstībai,» atzīst RKB valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs.

Paziņojumā arī norādīts, ka vakar notikušās Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas sēdes pozitīvais iznākums un uz abpusēji izdevīgiem noteikumiem panāktais mierizlīgums ar apakšuzņēmējiem ir likvidējis šķēršļus uzņēmuma turpmākai attīstībai.

Kā ziņots, RKB tīrie zaudējumi pērn bija 1,927 miljoni eiro, bet apgrozījums - 53,731 miljons eiro.

RKB pagājušā gada finanšu gada pārskatā norādīts, ka sabiedrības lielākais akcionārs, kam pieder 49,86% akciju, ir AS «Remars-Rīga», savukārt «Remars-Rīga» lielākais akcionārs ir Vasilijs Meļņiks. Citi akcionāri pērn gada beigās bija privātpersonas, kam pieder 34,73%, un citas statūtsabiedrības, kam pieder 15,41%.

RKB asociētās sabiedrības ir AS «Tosmares kuģubūvētava» (līdzdalība 49,72%) un SIA «Remars Granula» (līdzdalība 49,8%). RKB dibināta 1995.gadā.

Uzņēmuma akcijas tiek kotētas «NASDAQ OMX Riga» Otrajā sarakstā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu