Sūdzības par apdrošinātājiem līdz šim nepamatotas

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Šogad pirmajā ceturksnī Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) par apdrošināšanas sabiedrību darbību saņēmusi 13 klientu sūdzības par deviņām apdrošināšanas sabiedrībām, bet, tās izskatot, nevienā no minētajiem gadījumiem FKTK nekonstatēja normatīvo aktu prasību pārkāpumus.

Saņemto sūdzību skaits šī gada pirmajā ceturksnī palielinājies salīdzinājumā ar 2013.gada pirmo ceturksni, kad tika saņemtas astoņas sūdzības par apdrošinātāju darbību. Arī salīdzinājumā ar pagājušā gada pēdējo ceturksni sūdzību skaits palielinājies, jo pērn ceturtajā ceturksnī tika saņemtas septiņas sūdzības.

Pēc visu saņemto klientu sūdzību izskatīšanas FKTK pieprasīja apdrošināšanas sabiedrībām sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Nevienā no 13 sūdzībās minētajiem gadījumiem FKTK nekonstatēja normatīvo aktu prasību pārkāpumus, par kuriem būtu piemērojamas Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā paredzētās sankcijas, informē regulators.

Visbiežākais apdrošināšanas sabiedrību klientu sūdzību iemesls šajā periodā bija apdrošināšanas sabiedrību atteikums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību, par ko saņemtas sešas sūdzības, un saņemtās apdrošināšanas atlīdzības apmērs, par ko saņemtas divas sūdzības. Viena sūdzība saņemta par nepamatotu regresa prasības izvirzīšanu, viena - par lēmuma pieņemšanas kavēšanu, savukārt vēl trīs sūdzības saņemtas par citiem iemesliem.

No 13 šajā ceturksnī saņemtajām klientu sūdzībām trīs sūdzības FKTK iesnieguši «Baltikuma» klienti, divas sūdzības - «Ergo Insurance» SE Latvijas filiāles klienti, vēl divas - «Gjensidige Baltic» klienti, un pa vienai sūdzībai saņemts no «Baltas», «Ergo Life Insurance», «Citadele Life», «Compensa Life Vienna Insurance Group», «Seesam Insurance», «Swedbank Life Insurance» Latvijas filiāļu klientiem. Saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs, tāpēc dati par sūdzību skaitu jāaplūko šo rādītāju kontekstā.

Kā ziņots, pērn FKTK saņēma 47 apdrošināšanas sabiedrību klientu sūdzības.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu