Pieprasījums pēc olām kā pērn; Lieldienu dekorus pērk vairāk

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Latvijas lielākajos mazumtirdzniecības tīklos pirmssvētku laikā pieprasījums pēc olām saglabājies iepriekšējo gadu līmenī, taču šogad vairāk nekā pērn pircēji iegādājas dažādus Lieldienu dekorus, pastāstīja aptaujātie tirgotāji.

Mazumtirgotāja «Maxima Latvija» komunikācijas vadītājs Jānis Beseris sacīja, ka Lieldienās biežāk nekā ikdienā iedzīvotāju iepirkumu groziņos nonāk olas, majonēze, pashas pagatavošanai nepieciešamie produkti. «Pirmssvētku periodā visstraujāk audzis klientu pieprasījums pēc dažāda veida biezpiena un biezpiena sieriem. Vidēji Lieldienu laikā pieprasījums pēc biezpiena pieaug par 30-40%. Šogad olu krāsas un dekorus pirms Lieldienām cilvēki iegādājas aktīvāk nekā pērn – pieaugums jau līdz pagājušās nedēļas beigām bija par 20%, bet pieprasījums pēc salvetēm bija pieaudzis par 18%. Savukārt salīdzinājumā ar aprīļa pirmajām nedēļām pieprasījums pēc Lieldienu precēm ir pieaudzis jau divarpus reizes,» teica Beseris.

Viņš norādīja, ka šobrīd, pieprasījums pēc brūnajām olām «Maxima» veikalos nav būtiski mainījies, savukārt A kategorijas M izmēra baltās olas pēdējo dienu laikā pērk divreiz vairāk. Pēc Besera teiktā, pieprasījums pēc Lieldienu saldumiem audzis divarpus reizes, bet ikri iegādāti četras reizes vairāk, savukārt pieprasījums pēc sviesta audzis par 83%, pēc zaļumiem par 72%, bet majonēzes pārdošanas apjomi auguši par trešdaļu.

Arī mazumtirgotāja «Elvi Latvija» komercdirektore Laila Vārtukapteine sacīja, ka pieprasījums pēc dažādiem Lieldienu dekoriem šogad audzis vairākkārt, bet pieprasījums pēc olām ir tik pat liels kā pērn. «Šobrīd, salīdzinot ar martu, pieprasījums pēc olām ir audzis 15% apmērā, bet Lieldienu precēm tas audzis astoņas reizes,» norādīja Vārtukapteine. Tāpat, pēc «Elvi» pārstāves teiktā, pieprasījums pēc gaļas izstrādājumiem pirmssvētku laikā audzis par 84%, svaigiem dārzeņiem par 36%, bet piena produktiem un majonēzei par 13%.

Savukārt mazumtirgotāja «Rimi Latvia» vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Podskočija vēstīja, ka tuvojoties svētkiem, pieprasījums pēc olām ik gadu palielinās vidēji trīs reizes, bet majonēzes pārdošanas rādītāji palielinās vidēji par 50%. «Jau aprīļa pirmajās nedēļās «Rimi» un «Supernetto» veikalos vistu olas pirktas par 15% vairāk nekā martā, savukārt paipalu olas par 25% vairāk. Tuvojoties svētkiem, vairākas reizes palielinās pieprasījums pēc miltiem un miltu produktiem, cepamā pulvera,» teica Podskočija. Tāpat viņa atzina, ka svētku laikā vidēji par 60% vairāk tiek pirkti ikri, kurus izmanto gan kā ciema kukuli dodoties viesos, gan olu dekorēšanai.

Pēc «Rimi» pārstāves teiktā, tuvojoties svētkiem vairāk nekā piecas reizes palielinās pieprasījums pēc dekoriem cālīšu formā, paliktņiem, salvetēm un svecēm ar Lieldienu tematiku, kā arī tematiskiem svētku kārumiem – šokolādes olām, zaķiem. Savukārt, izvēloties olu krāsas, pircēji arvien biežāk priekšroku dod dabiskām krāsvielām, kas ražotas izmantojot dārzeņu un augu ekstraktus kā arī dabas materiāliem – sīpolu mizām, melleņu ievārījumiem, sarkanām bietēm, tējām.

Šogad Lieldienas būs no 18.līdz 21.aprīlim.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu