Pārejot uz eiro, negodīgu komercpraksi cenu norādīšanā publiski nopels (7)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Uzņēmumus, kuri eiro ieviešanas laikā veiks negodīgu komercpraksi cenu norādīšanas jomā, plānots publiski nopelt jeb izmantot «name&shame» elementu, vietnē «eiro.lv» publicētā intervijā stāsta Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietniece Zaiga Liepiņa.

«Name&shame» elements tiks piemērots tiem komersantiem, kas nenovērsīs uzraudzības iestāžu konstatētos pārkāpumus, pārkāpumi tiks konstatēti atkārtoti, vai uzņēmumiem, kuri veiks negodīgu komercpraksi cenu norādīšanas jomā. Iecerēts, ka «melnais saraksts» ar informāciju par negodīgo komersantu tiks publicēts patērētājiem, presei un konkurentiem publiski pieejamās interneta vietnēs.

Liepiņa skaidro, ka «name&shame» izmantošanai pret uzņēmumu jābūt balstītai uz pārbaudītu, izvērtētu informāciju par cenas pareizas aprēķināšanas vai norādīšanas kārtību, tāpēc atbildīgā iestāde par šā pasākuma uzraudzību ir Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. «Name&shame» elements tika izmantots arī citās valstīs, kas nesen ieviesušas eiro, atzīmē ministrijas pārstāve.

Nākamā gada jūlijā plānots sākt kampaņu «Godīgs eiro ieviesējs», bet gatavošanās šai kampaņai noritēs jau februārī un martā.

Kampaņas «Godīgs eiro ieviesējs» mērķis būs aicināt komersantus veikt pareizu cenu pārrēķinu atbilstoši eiro ieviešanas likumam. Iecerēts, ka, apliecinot godīgas uzņēmējdarbības praksi, uzņēmēji parakstīs memorandu un lietos zīmi «Godīgs eiro ieviesējs», kas palīdzēs patērētājam pazīt kampaņas dalībniekus.

Plānots, ka memorandam pievienosies vismaz 3000 komersantu un vismaz 30 000 komersantu varēs piekļūt un lietot zīmes «Godīgs eiro ieviesējs» vizuālos materiālus - banerus, uzlīmes, zīmes čekos, logo lietošanas instrukcijās un citos vizuālos materiālus, informē Liepiņa.

Pievienošanās memorandam nav obligāta, taču tā apliecinātu komersanta godīgu uzņēmējdarbību un pareizu cenu pārrēķinu. Savukārt patērētājs varēs izvēlēties - vai apmeklēt tirdzniecības vietas, kur lieto zīmi «Godīgs eiro ieviesējs», vai apmeklēt tādas vietas, kas netiek kontrolētas un uzraudzītas, skaidro ministrijas pārstāve.

Plānots organizēt arī piecus seminārus - Rīgā, Daugavpilī, Ventspilī, Liepājā un Valmierā, aptverot vismaz 60 nozaru un 600 Latvijas komersantus.

Nākamā gada otrajā pusē tiks organizēti arī profesionālie mācību semināri nevalstiskajām organizācijām un nefinanšu sabiedrībām par eiro ieviešanas procesu, kuros skaidros pareizu cenu aprēķinu un to atspoguļošanu.

Patlaban tiek izstrādāti grozījumi Ministru kabineta noteikumos par kārtību, kādā norādāmas preču un pakalpojumu cenas.

Kā ziņots, nākamā gada janvārī tiks sākts patēriņa cenu monitorings, lai iedzīvotājiem būtu pieejama informācija par biežāk pirkto preču un pakalpojumu cenām pirms eiro ieviešanas un lai mazinātu motivāciju ar eiro ieviešanu saistīto cenu noapaļošanu izmantot kā iespēju cenu paaugstināšanai.

No 2013.gada janvāra līdz 30.septembrim cenu monitorings tiks veikts vienu reizi mēnesī, savukārt no 2013.gada 1.oktobra līdz 28.decembrim cenu novērotāji veiks cenu pierakstus četras reizes mēnesī. Cenu monitorings tiks turpināts arī 2014.gadā.

Informācija par populārāko cenu un pakalpojumu cenām regulāri tiks publicēta Ekonomikas ministrijas mājaslapā «www.em.gov.lv» un interneta vietnē «www.eiro.lv».

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu