Krievu tūristi visvairāk pērk zeltu, apģērbus un mēbeles

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Šovasar pircēji no Krievijas tirdzniecības centrā "Spice" iegādājušies galvenokārt juvelierizstrādājumus no zelta, apģērbu un apavus, savukārt tirdzniecības centrā "Spice Home" ārvalstu viesu iecienītākie pirkumi bijuši elektronika, kā arī mēbeles un interjera preces.

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Tax Free Shopping" sistēmas apkalpotāja SIA "Global Blue Latvija", šīs vasaras mēnešos par 276% pieaudzis apgrozījums pirkumiem, kurus veikuši tūristi tirdzniecības kompleksā "Spice", izmantojot "Tax free pakalpojumu". Kopumā šī gada pirmajos astoņos mēnešos tūristu pirkumi palielinājušies par 186%, savukārt vidējais pirkums bijis 130 latu apmērā.

Visvairāk "Spicē" iepirkušies tūristi no Krievijas, viņiem seko Baltkrievijas, Ukrainas, Uzbekistānas un Norvēģijas pircēji.

"Šogad festivāla "Jaunais Vilnis" laikā "Spices" apgrozījums pieaudzis par 10%, salīdzinot ar pērnā gada jūliju, un sasniedzis 5,98 miljonus latu, savukārt "Spice Home" apgrozījums pieaudzis par 81% un sasniedzis 1,39 miljonus latu," norādīja "Spice" direktore Iveta Lāce.

Savukārt "Global Blue Latvija" vadītāja Vineta Kalmane norādīja, ka ar katru gadu arvien vairāk jūtama festivāla ietekme uz apgrozījuma pieaugumu. "Cilvēki veic ļoti daudz pirkumu, jo festivāla laiks sakrīt arī ar vasaras izpārdošanas laiku. 2011.gada augustā esam atmaksājuši nodokli par pirkumiem, kas veikti par apmēram vienu miljonu latu. Arī "Spicē" augusts ir bijis ļoti veiksmīgs, jo pirkumu skaita pieaugums ir par 300%."

Kopumā šogad tūristi no janvāra līdz augustam, izmantojot "Tax Free Shopping" pakalpojumu, ir iepirkušies par 3,7 miljoniem latu. 47% no pirkumiem tika veikti tirdzniecības centros. Savukārt nākamais aktīvais iepirkšanās periods paredzams pirmajā janvāra nedēļā, kad Krievijas tūristi dosies uz Latviju, lai pavadītu Ziemassvētku brīvdienas, prognozēja Kalmane.

"Pircēji ir iecienījuši zīmolu juvelierizstrādājumus, kas Latvijā ir krietni lētāki. Krievijā luksusa precēm ir liels nodoklis, tāpēc, iepērkoties pie mums, var ietaupīt līdz pat 30%. Lielākā daļa tūristu ir no Krievijas un Baltkrievijas, kas vidēji par vienu pirkumu iztērē 500 latus, atzina juvelierizstrādājumu veikala "Tronis" pārstāve Anita Streiča.

Savukārt veikala "Nakts mēbeles" pārstāvis Juris Griķis sacīja, ka lielākoties tūristu vidū ir pircēji no Krievijas, kas ir pārsteigti par augsto kvalitāti un salīdzinoši zemo cenu, jo šādas mēbeles Krievijā maksājot trīs reizes dārgāk. "Pie mums iepērkas tie, kas iegādājušies īpašumus Latvijā un te ierodas vasaras sezonā. Viņi uzskata, ka, ja ir atbraukuši uz Latviju, tad arī jāiegādājas kvalitatīva, uz vietas ražota prece. Pircēji no Krievijas iecienījuši arī īpaši dārgas mēbeles, piemēram, populāra prece ir gulta, kurā iestrādāts zelts un kuras cena pārsniedz 2000 latu."

Kopumā šī gada septiņos mēnešos "Spices" apgrozījums pieauga par 4% un sasniedza 35,63 miljonus latu, savukārt "Spice Home" apgrozījums šajā laika posmā pieauga par 54% un sasniedza 7,52 miljonus latu. "Spici" šī gada septiņos mēnešos apmeklējuši par 2% vairāk pircēju nekā pērn - kopumā 4,33 miljoni cilvēku, bet "Spice Home" apmeklēja 823 000 pircēju, kas ir par 44% vairāk nekā analogā laika posmā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu