Kundziņsalā būvēs minerālmēslu pārkraušanas termināli

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien vienbalsīgi akceptēja Rīgas domes lēmuma projektu par minerālmēslu pārkraušanas termināļa būvniecību Kundziņsalā.

Projekta pieteicējs ir SIA "Riga fertilizer terminal", kas līdz 2014.gadam plāno uzbūvēt minerālmēslu pārkraušanas un īslaicīgas uzglabāšanas termināli Kundziņsalā, Rīgas Brīvostas teritorijā aptuveni 12 hektāru platībā.

Kopējais plānotais granulētu minerālmēslu apgrozījums terminālī būs divi miljoni tonnu gadā. Lai nodrošinātu plānoto darbību, paredzēts uzbūvēt sešas minerālmēslu noliktavas, no kurām katras ietilpība būs 25 000 kubikmetru, divas noliktavas ar 15 000 kubikmetru ietilpību. Plānotais maksimālais minerālmēslu uzglabāšanas ilgums terminālī ir 20 dienas un noliktavu summārā ietilpība ir 180 000 tonnu.

Noliktavās plānots uzglabāt līdz 50 000 tonnu karbamīda, 25 000 tonnu kaļķa-amonija salpetra (nitrāts), 40 000 tonnu diamonija fosfāta, 50 000 tonnu amonija salpetra (nitrāts), līdz 15 000 stabilizēta amonija salpetra (nitrāts).

Paredzētai darbībai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā ir veikts ietekmes uz vidi novērtējums, kurā norādīts, ka neviena no vielām un maisījumiem nav klasificējami kā bīstami videi, izņemot diamonija fosfātu, kas var būt kaitīgs ūdens organismiem. Darbībās ar visiem šiem minerālmēsliem jālieto aizsargapģērbs, aizsargcimdi un acu vai sejas aizsargi. Ziņojumā norādīts, ka amonija salpetris un stabilizēts amonija salpetris pēc bīstamo kravu klasifikācijas kodeksa ir oksidējošas vielas, pārējie pārkraujamie minerālmēslu veidi netiek pieskaitīti pie bīstamiem beramo kravu veidiem

Minerālmēslu iekraušanu kuģa tilpnē plānots veikt pa kaskādes tipa teknēm, kas savienotas ar iekraušanas iekārtas izlices gala konveijeru. Minerālmēsliem, ejot pašplūsmā caur piltuvēm, tiek samazināts krišanas augstums, samazinās putekļu veidošanās. Kaskādes tipa iekraušanas tekne ir ievietota apvalkcaurulē, pa kuru iekraušanas procesā veidojošies putekļi tiek novadīti uz aspirācijas iekārtu ar filtriem. Arī iekraušanas un pārbēršanas konveijeru sistēmas paredzēts aprīkot ar aspirācijas iekārtām ar filtriem.

Terminālis tiks būvēts saskaņā ar Rīgas brīvostas attīstības programmu 2009.-2018. gadam un tajā netiks ieguldīti pašvaldības līdzekļi.

Rīgas domē informēja, ka nekustamā īpašuma un zemes nodokļos pilsēta iegūs 30 tūkstošus latu gadā, kravas Rīgas budžetā ienesīs 2 miljonus eiro gadā, bet Latvijas budžetā - 20 miljonus latu gadā. Tiks radītas aptuveni 150 jaunas darba vietas, neskaitot apkalpojošos dienestus.

Terminālis tiks būvēts atbilstoši pasaules modernajām tehnoloģijām, minerālmēslu pārkraušanu un uzglabāšanu izolējot no apkārtējās vides. Paredzams, ka termināļa pirmā kārta tiks nodota ekspluatācijā 2013.gada 1.ceturksnī, bet otrā kārta - 2014.gada 1.ceturksnī.

Termināļa īpašnieks būs SIA "Riga fertilizer terminal", kuras 49% pieder Rīgas tirdzniecības ostai, 51% - Krievijas kompānijai "UralChem". Terminālā būvniecībā tiks ieguldīti 36 miljoni latu.

Ietekmes uz vidi novērtējumā norādīts, ka terminālim paredzētā teritorija nerobežojas ar dzīvojamām un sabiedriskajām ēkām. Tuvākās dzīvojamās mājas ir Daugavas kreisajā krastā Voleros, aptuveni 600 metru attālumā, Vecmīlgrāvja dzīvojamajā zonā aptuveni kilometra attālumā; Kundziņsalas dzīvojamā zonā aptuveni 1,4 kilometru attālumā un Tvaika un Ezera ielās aptuveni 1,5 kilometru attālumā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu