Ceļu būvnieki: Ar grozījumiem Autoceļu likumā stāsts vēl nav beidzies

«Latvijas ceļu būvētājs» vadītājs Andris Bērziņš.
 

Ar grozījumiem Autoceļu likumā, kas paredz palielināt valsts budžeta finansējumu ceļu sakārtošanai, stāsts vēl nav beidzies un tuvākajos gados pie šī jautājuma viennozīmīgi vajadzēs atgriezties, sacīja biedrības «Latvijas ceļu būvētājs» vadītājs Andris Bērziņš.

Viņš uzsvēra, ka jau ilgstoši valsts budžeta bāzes finansējums ceļiem nav bijis pietiekams un nozarei bija jādzīvo pamatā no Eiropas Savienības (ES) fondu naudas. Arī nākamgad paredzētie papildu 25 miljoni eiro no valsts budžeta jau iepriekš bija solīti saistībā ar akcīzes nodokļa par naftas produktiem ieņēmumu pārpildi.

Vienlaikus viņš pauda gandarījumu, ka Ministru kabinets šo solījumu turējis, turklāt paredzot papildu finansējumu finansējumu arī 2019.gadā 25 miljonu eiro apmērā un 2020.gadā - 37 miljonu eiro apmērā.

Reklāma

Pēc Bērziņa teiktā, ar to gan nozares un Latvijas ceļu tīklu sakārtošanas problēmas atrisinātas netiek - 2019.gadā beigsies ES fondu nauda, savukārt šim iztrūkumam kompensācija patlaban vēl nav paredzēta.

Tāpat viņš atzīmēja, ka valdībai šajā situācijā jādomā ne tikai par ceļu nozari, bet arī savām saistībām, kuras tā apņēmusies pret ES saistībā ar 2014. līdz 2020.gada plānošanas periodu, solot palielināt finansējumu ceļiem no valsts budžeta, kā tas ir paredzēts Nacionālajā attīstības plānā. Ņemot vērā iepriekšējās Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas valdības apņemšanos, kopējā nepiešķirtā summa no budžeta jau veido aptuveni 580 miljonus eiro

Bērziņš norādīja, ka valdība par trim gadiem - līdz 2023.gadam - pagarinājusi Autoceļu sakārtošanas programmu un attiecīgi arī saistību izpildi pret ES, taču papildu finansējums ceļiem būs jārod, lai nedraudētu sankcijas.

Biedrības vadītājs pauda, ka ar pašreizējiem grozījumiem Autoceļu likumā stāsts vēl nav beidzies un tuvākajos gados viennozīmīgi nāksies atgriezties pie šī jautājuma.

Jau ziņots, ka valdība šonedēļ, 3.oktobrī, atbalstīja grozījumus likumā par autoceļiem, paredzot palielināt Valsts autoceļu fondam novirzīto finansējumu.

Attiecīgais likumprojekts paredz palielināt finansējumu Valsts autoceļu fondam no 2018.gada par summu, kas nav mazāka par starpību starp valsts budžeta faktiskajiem un plānotajiem ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem, ja faktiskie ieņēmumi attiecīgajā gadā pārsniedz plānotos. Par bāzes gadu tiek pieņemts pēdējais gads, par kuru zināmi akcīzes nodokļa par naftas produktiem faktiskie ieņēmumi.

Tāpat paredzēts palielināt finansējumu no 2020.gada par vismaz 5% gadā, salīdzinot ar iepriekšējā gadā Valsts autoceļu fondam novirzīto finansējumu, ja nominālā Iekšzemes kopprodukta (IKP) pieauguma prognoze attiecīgajam gadam ir ne mazāka kā 5%. Šāds finansējuma pieaugums paredzēts, līdz tiek sasniegts likumā par autoceļiem patlaban noteiktais finansējuma apmērs, kas jānovirza Valsts autoceļu fondam.

Saistītie raksti
Par spīti PKC iebildumiem atļauj «Latvijas autoceļu uzturētājam» un «Latvijas Valsts ceļiem» nemaksāt dividendes

Par spīti PKC iebildumiem atļauj «Latvijas autoceļu uzturētājam» un «Latvijas Valsts ceļiem» nemaksāt dividendes

Vadīt «Latvijas autoceļu uzturētāju» pieteikušies 13 pretendenti

Vadīt «Latvijas autoceļu uzturētāju» pieteikušies 13 pretendenti

Augulis aicina LVC vadību arī turpmāk īpašu uzmanību pievērst autoceļu remontdarbu kvalitātei

Augulis aicina LVC vadību arī turpmāk īpašu uzmanību pievērst autoceļu remontdarbu kvalitātei


Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

Seko mums Facebook lapā

Dzīvoklis
Dzīvoklis, Rīga, 89500 EUR
Māja
Māja, Mārupe, 170000 EUR
Māja
Māja, Bauska, 110000 EUR