Eksperts: «Milēniuma paaudzei» ir būtiska ietekme uz nekustamo īpašumu tirgu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Postimees/LETA

«Milēniuma paaudzei» ir būtiska ietekme uz nekustamo īpašumu tirgu - īres mājokļiem, uzņēmumu atrašanās vietu, kā arī uz tirdzniecības centru konceptu, šodien Baltijas nekustamo īpašumu attīstītāju forumā sacīja komercīpašumu pakalpojumu sniedzēja, konsultāciju un investīciju uzņēmuma CBRE pētniecības nodaļas «EMEA Occupier Research» vecākais direktors Ričards Holbertons.

«Milēniuma paaudze» («millenials»), kurus mēdz dēvēt arī par «Y paaudzi», ir cilvēki, kuri dzimuši laika posmā no pagājušā gadsimta 80.gadu sākuma līdz 2000.gadam. ASV, 2012.gadā pētot datus par deviņiem miljoniem jauniešu, atklāja, ka «milēniuma paaudzes» cilvēki salīdzinājumā ar iepriekšējo jeb «X paaudzi» ir politiski un pilsoniski mazaktīvāki, vairāk koncentrējušies uz materiālām vērtībām un mazāk domā, kā dot labumu sabiedrībai. Lielāku uzsvaru tie piešķir materiālām, ārējām vērtībām, piemēram, naudai, slavai un izskatam, mazāk - iekšējām vērtībām, piemēram, piederībai grupai un sabiedrībai. Kopumā «milēniuma paaudzes» cilvēki tiek raksturoti kā pašpārliecināti, radoši un atvērti jaunām idejām.

«»Milēniuma paaudze» ir lielākā paaudze vēsturē un pēc dažu ekspertu aplēsēm, būs puse no visa globālā darbaspēka 2020.gadā. Šī paaudze ir pakļauta arī vairākiem, reizēm netaisnīgiem, nepareiziem priekšstatiem - viņiem faktiski ir daudz raksturīgu pazīmju ar 20-30 gadīgajiem visos vēstures posmos, kā arī dažas būtiskas atšķirības, ko CBRE ir pētījis savā globālajā milēniuma paaudzes pētījumā (»Live-Work-Play«),» sacīja Holbertons.

Šo paaudzi raksturo divi būtiski aspekti - viņi ir nonākuši darba tirgū vājas vai recesijā esošas ekonomikas apstākļos, kas ietekmē viņu attieksmi, un viņi ir pirmā paaudze, kas dzīvo «digitāli» («digital natives») - ar pastāvīgu pieeju tehnoloģijām.

«Šīs paaudzes pārstāvji pēc koledžu pabeigšanas joprojām dzīvo kopā ar vecākiem ģimenes mājās vai arī īrē mājokļus daudz ilgākā periodā nekā iepriekšējās paaudzes to darījušas.

Un tas nav tādēļ, ka viņiem ļoti patiktu īrēt mājokļus - daudzi tos pat labprāt nopirktu, bet gan tāpēc, ka saskaras ar dažādiem apstākļiem, kas liedz to darīt, piemēram, lielākām izmaksām nekā cerēts. Tādēļ bieži vien, lai mainītu savus līdzšinējos paradumus, viņi meklē palīdzību pie ģimenes locekļiem. «Milēniuma paaudzei» ir arī būtiska ietekme uz dzīvojamo ēku plānošanas politiku,» stāstīja eksperts.

«Milēniuma paaudze» ir arī ideāla karjeras izpratnē - viņi tik bieži nemaina darba vietu, viņi ir gatavi strādāt arī ārpus lielo pilsētu centriem. «Tas būtu jāņem vērā, pieņemot lēmumu par uzņēmumu lokācijas vietām. Viņi arī novērtē darba attiecības un dažādību, kā arī mācīšanās un attīstības iespējas. Augstākās kvalitātes darba vide viņiem ir ļoti svarīga un ietekmē viņu darba izvēli,» sacīja Holbertons.

Šīs paaudzes ietekmē būtiski mainās arī tirdzniecības nozare, un tas skar gan «vienkāršus» veikalus, gan daudzfunkcionālās mazumtirdzniecības, atpūtas un izklaides vietas.

«Mazumtirgotājiem un nekustamo īpašumu īpašniekiem ir jāpielāgojas «millenials» paradumiem. Šīs paaudzes pārstāvji veic produktu izpēti internetā, tāpēc veikalu pakalpojumus nevērtē ļoti augstu. «Klasisko» veikalu loma šīs paaudzes cilvēku dzīvē mazināsies līdz ar tiešsaistes tirdzniecības uzlabojumiem un arvien nozīmīgāka būs preču «piegāde līdz durvīm»,» skaidroja Holbertons.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu