Koalīcijas politiķi atturīgi jautājumā par Lemberga priekšlikumu dotēt dzelzceļa pārvadājumus

 

Koalīcijas politiķi pauž atturīgu vai skeptisku pozīciju par politiķa Aivara Lemberga («Latvijai un Ventspilij») minēto nepieciešamību valstij dotēt dzelzceļa pārvadājumu tarifus.

Kā iepriekš pavēstīja pats politiķis, viņš Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas (LTBA) prezidenta statusā plāno tikties ar satiksmes ministru Uldi Auguli (ZZS), lai runātu par nepieciešamību valstij dotēt dzelzceļa pārvadājumu tarifus.

Zaļo un zemnieku savienības Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Augusts Brigmanis sacīja, ka nevar komentēt tik specifiskas jomas jautājumu un ka par to jāvaicā satiksmes ministram. Taujāts, vai šī lieta tiks apspriesta frakcijā, ja tā būs saistīta ar valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu, politiķis atbildēja apstiprinoši, norādot, ka tādā gadījumā Augulis tiks aicināts sniegt informāciju.

Reklāma

«Vienotības» Saeimas frakcijas priekšsēdētājas vietnieks Aldis Adamovičs skaidroja, ka «Vienotība» par šo jautājumu nav runājusi. Adamovičs personīgi uzskata, ka

valstij ir ļoti daudz citu vajadzību un ka Satiksmes ministrijai, pirmkārt, jādomā par vietējo un reģionālo ceļu sakārtošanu.

Savukārt Nacionālās apvienības «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK līdzpriekšsēdētājs Gaidis Bērziņš atturējās šo jautājumu tieši komentēt, jo nav iepazinies ar Lemberga pausto. Viņš gan piebilda, ka parasti šādas dotācijas netiek veiktas, jo attiecībā uz kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu, tāpat kā citās komercdarbības jomās, katrs pats izvērtē biznesa riskus.

Jau vēstīts, ka AS «LatRailNet» ir nolēmusi par 7% paaugstināt dzelzceļa pārvadājumu tarifu. Tāpat ziņots, ka Krievijas prezidents Putins, Kaļiņingradas apgabalā piedaloties transporta infrastruktūras attīstības tematikai veltītā apspriedē, paudis, ka Krievijas naftas piegāde Baltkrievijas naftas pārstrādes rūpnīcām jāsaista ar noteikumu izmantot Krievijas dzelzceļu un Somu līča ostas.

Lembergs norādījis, ka «LatRailNet» lēmumam no nākamā gada paaugstināt maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu krīzes situācijā, kad krīt kravu apjomi, paredzamas ļoti negatīvas sekas.

«Ja krīzē vēl ceļ tarifu, tad katrs saprot, ka izredzes ir ļoti sliktas. Līdz ar to valstij šis jautājums ir jārisina, jo nav normāli, ka pārvadātājs maksā par infrastruktūru. Kravu pārvadātājs nemaksā par to, ka viņš brauc pa šoseju, bet dzelzceļā jāmaksā. Tas nav pareizi. Pasažieru pārvadājumos valsts dotē, bet kravās tas tā nav. Situācija ir izmainījusies, un bez valsts līdzdalības Latvijas dzelzceļa liktenis var būt vairāk nekā bēdīgs,» bažījas politiķis.

Pirmdien, 28.augustā, SM paredzēta LTBA, lielāko stividoru, pārvadātāju un brīvostas pārvalžu pārstāvju tikšanās ar Auguli, kurā Lembergs plānojot runāt par šo problēmu.

Saistītie raksti
Lembergs ar Auguli runāšot par nepieciešamību dotēt dzelzceļa pārvadājumus

Lembergs ar Auguli runāšot par nepieciešamību dotēt dzelzceļa pārvadājumus

Par miljonu eiro pārbūvēs Liepājas ostas dzelzceļa pārmiju un izbūvēs sliežu ceļu

Par miljonu eiro pārbūvēs Liepājas ostas dzelzceļa pārmiju un izbūvēs sliežu ceļu

Vienojas sekmēt Eirāzijas pārvadājumus, izmantojot Latvijas un Krievijas dzelzceļa infrastruktūru

Vienojas sekmēt Eirāzijas pārvadājumus, izmantojot Latvijas un Krievijas dzelzceļa infrastruktūru



Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

Seko mums Facebook lapā

Māja
Māja, Mārupe, 180000 EUR
Māja
Māja, Rīga, 264000 EUR
Dzīvoklis
Dzīvoklis, Liepāja, 34000 EUR