BATL: Akcīzes nodoklis dīzeļdegvielai pārvadājumos pa dzelzceļu ir nevis jāpalielina, bet jāsamazina

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens /LETA

Biedrība «Baltijas asociācija - transports un loģistika» (BATL) vērsusies pie visām Saeimā pārstāvētajām frakcijām un neatkarīgajiem deputātiem ar aicinājumu nepieļaut akcīzes nodokļa celšanu dīzeļdegvielai, pavēstīja biedrības prezidenta Inga Antāne.

Vienlaikus Saeima aicināta izskatīt BATL priekšlikumu samazināt akcīzes nodokli par 50% dīzeļdegvielai pārvadājumos pa dzelzceļu.

«Priekšlikuma par akcīzes nodokļa celšanu pārskatīšana būtu svarīgs vēstījums nozarei un sabiedrībai kopumā, ka mūsu tautas priekšstāvji domā par Latvijas tautsaimniecības attīstību ilgtermiņā, nevis tikai par budžeta caurumu lāpīšanas iespējām. Katra tonna tranzīta kravas mūsu tautsaimniecībā ienes līdz 15 eiro, gadā vairāk nekā miljardu eiro. Līdz ar to ir ļoti svarīga šīs nozares tālākas izaugsmes veicināšana,» skaidroja Antāne.

Pēc viņas paustā, Saeimā izskatāmā nodokļu reforma paredz akcīzes nodokļa likmju paaugstināšanu dīzeļdegvielai aptuveni 11% apmērā, taču. ņemot vērā, ka dīzeļdegvielas cena veido līdz pat 30% no dzelzceļa pārvadājumu izmaksām, šāds lēmums var novest pie Latvijas tranzīta nozares pilnīgas sagraušanas. BATL ieskatā valdība nav izvērtējusi visus iespējamus riskus saistībā ar šādu soli.

«Visas trīs Latvijas lielās ostas (Rīga, Ventspils un Liepāja) ir izteiktas eksporta ostas, kurās nosūtīto kravu apmēru galvenokārt veido Krievijas, Baltkrievijas un citu NVS valstu tranzītkravas. Kā zināms, Krievija savus energoresursus un pārējās kravas politiski un stratēģiski ir nolēmusi novirzīt uz savām ostām, kas pēdējos gados piedzīvo strauju izaugsmi. To parāda arī tendence kravu apmēram Latvijas virzienā strauji samazināties, un arī šogad prognozējams kravu apjoma kritums. Līdz ar ko jebkāds izmaksu palielinājums pārvadājumiem Latvijas virzienā var būt graujošs nozarei. Palielinot dīzeļdegvielas cenas, tranzīta nozare vēl vairāk zaudēs savu konkurētspēju jau tā grūtajos konkurences apstākļos,» klāstīja Antāne.

BATL pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus un tranzīta un loģistikas nozares uzņēmumus.

Jau vēstīts, ka ar grozījumiem likumā par akcīzes nodokli paredzēts kompensēt nodokļu reformas ieviešanas rezultātā radušos nodokļu ieņēmumu zudumus. Likuma grozījumi paredz celt akcīzes nodokli degvielai, cigaretēm un alkoholam.

Svinu nesaturoša benzīna akcīzes nodokli par 1000 litriem paaugstinās par 7,8% - no 436 eiro līdz 470 eiro 2018.gadā. Svinu saturoša benzīna akcīzes nodokli par 1000 litriem paaugstinās par 24% - no 455,3 eiro līdz 564 eiro.

Dīzeļdegvielas akcīzi no 2018.gada palielinās par 11% - no 341 eiro līdz 378 eiro par 1000 litriem. Savukārt sašķidrinātās naftas gāzes akcīzes nodokli palielinās par 12% - no 231 eiro līdz 206 eiro par 1000 litriem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu