Latvijā turpina attīstīties gardēžu tūrisms; popularizēšanā svarīga restorānu sadarbība

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Latvijā turpina attīstīties gardēžu tūrisms, taču ļoti svarīga ir arī turpmāka restorānu savstarpējā sadarbība tā popularizēšanā, sacīja alus darītavas «Valmiermuižas alus» līdzīpašnieks un valdes loceklis Aigars Ruņģis.

«Katru gadu gardēžu tūrisms attīstās arvien labāk. Ja pirms septiņiem gadiem, veidojot alus darītavu, daudziem bija liela mīkla, kas ir gardēžu tūrisms, tad šobrīd tā ir kļuvusi par saprotamu tematiku, nozari, kuru vienmēr apskata kā atsevišķu tēmu, domājot par tūrisma attīstību,» sacīja Ruņģis.

Viņš atgādināja, ka 2017.gadā Rīgas-Gaujas reģions kļūs par Eiropas gastronomijas reģionu, kas varētu vēl vairāk popularizēt gardēžu tūrismu Latvijā. «Nākamais gads paies tādā «gardēdības» zīmē Latvijā, un Latvija kļūs par iecienītu gardēžu tūrisma galamērķi,» sacīja Ruņģis, piebilstot, ka pasākuma mērķis ir veicināt gardēžu tūristu pieplūdumu Latvijā. Pēc viņa teiktā, «Valmiermuižas» restorāna Valdemāra pasāžā šefpavārs Dzintars Kristovskis nākamgad būs Rīgas-Gaujas reģiona vēstnieks un viesus iepazīstinās ar to, kā izvēlēties lokālus sezonālus produktus no Latvijas zemniekiem un kā tos kombinēt ar Latvijā tapušiem dzērieniem.

Ruņģis teica, ka Rīgas-Gaujas reģiona kļūšana par Eiropas gastronomijas reģionu varētu veicināt prasīgu, maksātspējīgu ārvalstu viesu, kuri vēlas baudīt gardēžu kultūru, pieplūdumu Latvijā.

Pēc Ruņģa teiktā, gardēžu tūrismā uzsvars nav uz konkurenci, bet uz Latvijas restorānu kvalitatīvu sadarbību, popularizējot Latviju. Tālāk jau katrs tūrists pēc savas gaumes var izvēties, kāda veida virtuve viņam patīk. «Tūrisms ir joma, kur atslēgas vārds ir «sadarbība«. Kā viens labs piemērs ir, ka Rīgā vairākus gadus notiek restorānu nedēļas, kurās ir vairāki desmiti restorānu ar interesantiem piedāvājumiem, tas viss tiek interesanti pasniegts un katrs cilvēks pats var izvēlēties, kāda veida restorānu apmeklēt,» sacīja «Valmiermuižas alus» līdzīpašnieks, piebilstot, ka arī uzņēmumam ir ļoti laba sadarbība ar zīmolu «Live Riga», Valmieras pilsētu un Gaujas nacionālā parka reģiona zīmolu «Enter Gauja», kur tiek reklamēti visi reģiona tūrisma piedāvājumi.

2015.gadā «Valmiermuižas alus» apgrozījums sasniedza 3,84 miljonus eiro, kas ir par 13,4% vairāk nekā 2014.gadā, savukārt kompānijas peļņa saruka par 14,6% un bija 264 900 eiro.

«Valmiermuižas alus» ir viena no jaunākajām alus darītavām Latvijā, kas tirgū ienāca 2009.gada pavasarī. Uzņēmuma īpašnieks ir firma «Valmiermuižas ieguldījumu fonds», kura 60% kapitāldaļu pieder alus darītavas saimniekam Aigaram Ruņģim, 24% - Austrijas ieguldījumu fondam «Industrieliegenschaftenvervaltungs AG», bet 16% Austrijas uzņēmumam «Thinkflink GmbH».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu