Stingri pasažieru pārvadājumu noteikumi un spēcīga konkurence izraisa to, ka šajā attīstības posmā ir jāmeklē pieejamāki tirgi, intervijā sacīja Igaunijas kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas «Taxify» līdzdibinātājs Martins Villigs.
«Taxify» līdzdibinātājs: Mums jāmeklē pieejami tirgi
Viņš norādīja, ka Āfrikas valstu, Meksikas vai citu Latīņamerikas valstu tirgi var būt izdevīgāki nekā Eiropas valstu tirgi. «Johannesburga [Dienvidāfrikas Republikā], kurā ir vairāk nekā četri miljoni iedzīvotāju, mums ir apmēram tikpat liels tirgus kā viss Baltijas tirgus,» teica Villigs.
«Potenciālos tirgus mēs pirmām kārtām vērtējam no vadītāju pieejamības viedokļa. Piemēram, Gruzijā vidējā maksa par braucienu ir viens līdz divi eiro, tas ir, mēs tur saņemsim mazākas summas komisijas maksā, taču pasažieru pārvadājumu tirgus absolūti netiek regulēts, un mums nav grūti piesaistīt simtiem vadītāju katru mēnesi, nodrošināt labu pakalpojuma pieejamību un kvalitāti, kas ir priekšnoteikums vētrainai izaugsmei,» stāstīja viens no «Taxify» izveidotājiem.
Uzņēmums arī izvērtē sociālekonomisko fonu. «Ja jūs paskatāties uz Krieviju, tad tur 70% tirgus aizņem «Jandeks-taksi«. Tomēr Gruzijā «Jandeks-taksi» saskaras ar grūtībām, jo tur tauta nemīl Krieviju un retāk izmanto Krievijas biznesa pakalpojumus. Savukārt Armēnijā, kurai ir labas attiecības ar Krieviju, «Jandeks-taksi» pakalpojumi ir pieprasīti,» teica Villigs.
Viņš arī sacīja, ka saprot, kāpēc taksometru šoferi Francijā un Lielbritānijā protestē pret «Uber» vadītājiem.
«Tur ir ierobežojums taksometru licenču skaitam. Jaunas licences netiek izsniegtas, bet maksa par vienu licenci ir apmēram 300 tūkstoši eiro. Iedomājieties - taksometra vadītājs, iespējams, ir paņēmis kredītu, lai samaksātu par licenci, bet tad viņam uzrodas konkurents bez licences. Tāpēc agresija ir pilnīgi dabīga, tomēr valstīs, kurās barjeras ieiešanai tirgū ir zemākas, kā tas ir Austrumeiropas valstīs, agresija ir pilnībā kontrolējama,» teica Villigs.