Augulis: Dīzeļvilcienu modernizācijas projekts uzskatāms par neizdevušos eksperimentu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekts ir uzskatāms par neizdevušos eksperimentu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā «Rīta panorāma» sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš pauda viedokli, ka projekts bijis sasteigts, jo iepriekšējai ministrijas vadībai bijusi vēlme iekļauties termiņos, lai tiktu pie Eiropas Savienības naudas vilcienu atjaunošanai. Ņemot vērā, ka šādas atjaunošanas iepriekš nebija veiktas, nebija arī projekta kā to darīt.

Ministrs arī norādīja, ka konkursa dokumentus izņēma 19 uzņēmumi, bet piedāvājumu iesniedza tikai viens. Tas liecinot, ka uzņēmēji neticēja, ka var iekļauties noteiktajos termiņos.

Pēc viņa domām, iespējams, varēja sākt ar viena vilcienu sastāva atjaunošanu un tad, ja eksperiments izdotos, varētu atjaunot pārējos.

«Katrā ziņā, es tā nebūtu darījis,» sacīja Augulis.

Kā ziņots, sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekts 22 miljonu eiro vērtībā netiks pabeigts arī pagarinātajā termiņā - līdz 30.jūnijam, tādēļ valdība šodien plāno lemt par termiņa atkārtotu pagarināšanu līdz 20.septembrim.

Uzņēmumam «DMU vilcieni» līdz 30.jūnijam bija jānodod pasūtītie seši sastāvi. «Pasažieru vilciena» (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns iepriekš atzina, ka gadījumā, ja termiņš visu vagonu nodošanai netiks ievērots, var tikt zaudēti šim projektam piešķirtie ES deviņi miljoni eiro vai daļa no tiem.

Savukārt «DMU vilcieniem» par neiekļaušanos noteiktajos termiņos var nākties maksāt soda naudu līdz pat 2,2 miljoniem eiro jeb 10% no darījuma summas, norādīja Lubāns.

Līgums par 19 «DR1A» sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju, ko pasūtīja uzņēmums PV, tika noslēgts 2014.gada 31.janvārī. Sākotnēji modernizācijas procesu līgums paredzēja pabeigt projektu līdz pagājušā gada septembra beigām. Taču darbi aizkavējās, un termiņš tika pagarināts līdz šā gada 30.jūnijam.

Modernizācija paredz vilcienus aprīkot ar iekārtām, kas nodrošina piekļuvi cilvēkiem ar kustību traucējumiem, uzstādīt klimata kontroli, īpaši aprīkot vietas papildu bagāžai vai ekipējumam - speciāli aprīkotas vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī vieta, kur novietot bērnu ratiņus un velosipēdus. Tāpat izveidotas jaunas ērtākas sēdvietas, mūsdienīga informācijas sistēma vagonu salonos, kā arī paaugstināta komforta vagona salons ar papildu ērtībām. Ierīkots arī bezvadu internets visos modernizētajos vagonos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu