72% iedzīvotāju vēlas ierobežot mobilo sakaru operatoru «pārvilināšanas» zvanus

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

72% iedzīvotāju uzskata, ka ir jāierobežo mobilo sakaru operatoru prakse zvanīt citu operatoru klientiem ar mērķi pārliecināt viņus mainīt pašreizējo operatoru uz citu kompāniju, liecina pētījumu centra SKDS veiktā aptauja.

Kā informēja Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijā, 15% iedzīvotāju domā, ka šāda prakse nav jāierobežo, savukārt 13% par šo jautājumu nav noteikta viedokļa. Saskaņā ar aptaujas datiem

85% aptaujāto iedzīvotāju pēdējā gada laikā no mobilo sakaru operatora, kura klienti viņi nav, ir saņēmuši zvanu ar mērķi pārliecināt mainīt viņu pašreizējo operatoru uz citu kompāniju.

Aptaujas dati liecina, ka kopumā 83% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem pēdējā gada laikā kā privātpersonas ir saņēmuši kādu telefona zvanu, kura laikā reklamēta kāda prece vai pakalpojums un kāda uzņēmuma vārdā mēģināts kaut ko pārdot.

83% no viņiem uzskata, ka šādas telemārketinga aktivitātes ir jāierobežo, un tikai 6% ir pret ierobežojumu noteikšanu.

Pret vēl vienu tiešā mārketinga metodi - neadresētas reklāmas izplatīšanu pastkastēs - iedzīvotāji ir labvēlīgāk noskaņoti, jo tās ierobežošanu vēlas 53% aptaujāto, bet 34% uzskata, ka šāds reklāmas veids nav jāierobežo. Kopumā 90% aptaujāto atzīst, ka viņu pastkastēs tiek mesti drukāti bezmaksas izdevumi, uz kuriem viņi nav pieteikušies.

«Aptaujas rezultāti liecina, ka

patērētāji vēlas izmaiņas, kas viņus pasargātu no pārāk uzmācīgiem komerciāliem piedāvājumiem.

Tā kā telemārketings ir diezgan agresīva pakalpojumu piedāvāšanas metode, kuru sevišķi bieži izmanto mobilo sakaru operatori, tad iedzīvotāju lielāka nepatika un vēlme noteikt ierobežojumus ir saistīta tieši ar šo aktivitāti. Gan mūsu asociācijā saņemtās patērētāju sūdzības, gan aptaujas rezultāti norāda, ka mobilo sakaru operatoru telemārketinga aktivitātes nepieciešams regulēt, lai nodrošinātu patērētāju interešu aizsardzību un mazinātu negodīgas komercprakses iespējas,» tā skaidro Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas valdes priekšsēdētāja Tekla Žabova.

Asociācija aicina mobilo sakaru operatorus izstrādāt pašregulācijas mehānismu, kas ietvertu labas prakses standartus un nodrošinātu patērētāju tiesību ievērošanu. Asociācija ir gatava sniegt nepieciešamo atbalstu pašregulācijas mehānisma sagatavošanā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu