«Food Union»: piena sektora konkurētspēju var sekmēt augstākas kvalitātes produkti

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens /LETA

Piena sektora konkurētspēju Latvijā var sekmēt vairāki faktori, tostarp augstākas kvalitātes produkti, kā arī no citām valstīm atšķirīgu produktu ražošana, stāstīja «Rīgas piena kombināta» («Food Union» grupa) valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

Viņš sacīja, ka, iekams pārprodukcijas dēļ pienu nav iespējams realizēt citur, Latvijas piena pārstrādātājiem ir jāturpina ražot industriālie piena produkti, piena pulveris, kā arī jārealizē no citiem tirgiem atšķirīgi piena produkti, lai sekmētu konkurētspēju. «Viens no veidiem, kā varam atšķirties - ja visā pasaulē ražo tā saucamo normalizēto piena pulveri, kuram ir noteikts olbaltumvielu daudzums, tad mēs varam piedāvāt produktu, kuram ir augstāks olbaltumvielu daudzums,» uzsvēra Staņēvičs.

Tāpat Latvijas piena pārstrādes sektors var izmantot pienu, lai saražotu citu kategoriju augstas kvalitātes piena produktus, piemēram, krēmsierus, kas veicinātu sektora konkurētspēju citu valstu vidū. «Mēs jau esam pierādījuši, ka Latvijā varam saražot ļoti augstas kvalitātes produktus eksporta tirgiem - Krievijai. Šobrīd mēs ļoti aktīvi strādājam un jau ir redzami rezultāti, ka krēmsierus varam piedāvāt arī citos tirgos. Šeit varam saražot arī sviestu, it sevišķi, ja tas ir ar piedevām vai sarežģītāks,» pauda kompānijas vadītājs.

Tāpat ir jāuzlabo piena kā izejvielas kvalitāte, un jāražo piena produkti ar augstu pievienoto vērtību. «Esmu ļoti apmierināts ar mūsu jauno produktu «Lakto Pro», jo proteīna batoniņi, dzērieni ir ļoti populāri. (..) Nākamais solis ir ielikt produktu eksporta kontekstā. Ja mēs runājam par ielekšanu globālā nišas trendā, tas jau ir sarežģīti - vai nu tev ir jāveido jauna niša, vai jācīnās ar lielajiem esošajiem spēlētājiem,» viņš teica.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka «Food Union» grupas kopējais apgrozījums 2015.gadā bija 250 miljoni eiro.

«Food Union» ir lielākais piena pārstrādes uzņēmums Latvijā. «Food Union» grupa Baltijā un Ziemeļvalstīs apvieno trīs lielākos piena pārstrādes uzņēmumus Latvijā - «Rīgas piena kombinātu», «Valmieras pienu» un «Rīgas piensaimnieku», kā arī lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā - «Premia Foods», un lielāko saldējuma ražotāju Dānijā - «Premier Is», kā arī trešo lielāko saldējuma ražotāju Norvēģijā «Isbjørn Is» un Rumānijas otro lielāko saldējuma ražotāju «Alpin57Lux».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu