Ierēdņu nolaidības dēļ šogad neīstenos ceļu būves iepirkumus par 96 miljoniem

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Valsts pārvaldes nolaidības dēļ šogad neīstenos astoņus iepirkumus 96 miljonu eiro vērtībā, informēja biedrībā «Latvijas Ceļu būvētājs» (LCB).

Biedrība ir nosūtījusi vēstuli Valsts prezidentam Raimondam Vējonim, Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei un Ministru prezidentam Mārim Kučinskim, kurā lūdz noskaidrot, vai «likumu izstrādāšanas un stāšanās spēkā aizkavēšana ir apzināta sabotāža vai jau ierasta Latvijas valsts pārvaldē strādājošo darba prakse».

LCB rīcībā nonāca Finanšu ministrijas Administrācijas vadītājas Ievas Braunfeldes 8.aprīļa vēstule valsts sekretāra vietniekam Armandam Eberhardam, Iepirkumu uzraudzības birojam, Latvijas Pašvaldību savienībai un Latvijas Lielo pilsētu asociācijai, kurā publiskiem iepirkumiem, kuru paredzamā līgumcena ir virs 5,225 miljoniem eiro, bet piegāžu un pakalpojumu līgumiem virs 418 tūktošiem eiro, tiek ieteikts iepirkumus uzsākt līdz 17.aprīlim.

Biedrībā skaidroja, ka pēc 18.aprīļa Finanšu ministrija, lai mazinātu iespējamos riskus, ka veiktie iepirkumi tiek atzīti par veiktiem neatbilstoši Eiropas Savienības tiesiskajam regulējumam, iesaka atlikt iepirkumus līdz nezināmam laikam, visdrīzāk šī gada rudenim.

Priekšlikums ir izteikts tāpēc, ka 2016.gada 17.aprīlī zaudēja spēku Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva par to, kā koordinēt būvdarbu valsts līgumu, piegādes valsts līgumu un pakalpojumu valsts līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru un tās vietā sāk darboties direktīva par publisko iepirkumu. Tāpat vairs nav spēkā direktīva ar ko koordinē iepirkuma procedūras, kuras piemēro subjekti, kas darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, bet ir spēkā direktīva par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kas darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs.

Lai iepirkumus varētu organizēt atbilstoši jaunās direktīvas prasībām, līdz 18.aprīlim bija jāstājas spēkā jaunajam "Publisko iepirkumu likumam" un "Sabiedrisko pakalpojumu iesniedzēju iepirkuma likumam». LCB nezināmu iemeslu dēļ, visticamāk, atbildīgo personu nolaidības dēļ likumu, pēc kuriem jāorganizē tiesiski korekti iepirkumi, gluži vienkārši nav, pavēstīja biedrībā.

LCB aicina likt lietā visas augstāko valsts amatpersonu rīcībā esošās pilnvaras, lai steidzami atrisinātu katastrofālo situāciju un ātrāk radītu iespēju Latvijai pieejamos Eiropas Savienības līdzekļus investēt valsts attīstībā, un atgādina, ka nolaidības rezultāti neļaus veikt jau tā katastrofālā stāvoklī esošo ceļu remontus, vēl vairāk palielinot savlaicīgi neveikto darbu apjomu, kas, pēc biedrības aprēķiniem, uz valsts un pašvaldību ceļiem jau ir pārsniedzis astoņus miljardus eiro.

LCB izveidots 2004.gadā, lai mainīgos tirgus apstākļos visefektīvāk pārstāvētu ceļu būves uzņēmumu intereses tiem būtiskos jautājumos un sadarbībā ar valsts un pašvaldības institūcijām risinātu nozarei aktuālos jautājumus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu