LAU: Latvijā nepieciešams viens uzņēmums, kas atbildētu par ceļiem

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edgars Priedītis / LETA

Latvijā nepieciešams viens uzņēmums, kas atbildētu par ceļiem, intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» sacīja autoceļu apkopes uzņēmuma «Latvijas Autoceļu uzturētājs» (LAU) valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.

«Ja Latvijā būtu stratēģiskais uzņēmums, kas atbildētu [par ceļiem], tad prasītu vienam nevis daudziem,» teica Kononovs, piebilstot, ka Latvijā šobrīd ir daudz uzņēmumu, kas darbojas ar ceļiem, bet stratēģiska uzņēmuma, kas atbildētu par visu kopumā, nav, tostarp, piemēram, LAU atbild tikai par ceļu uzturēšanu.

Tāpat viņš norādīja, ka Latvijā, iespējams, arī ceļu ir par daudz un būtu nepieciešams veikt inventarizāciju, apzinot, kurās vietās ceļi vairs nav vajadzīgi. «Mums ir 70 tūkstoši kilometru ceļu, no tiem valstij pieder 20 tūkstoši kilometru. Tādējādi ir 50 tūkstoši kilometru ceļu, kas pieder pašvaldībām, mežiem, privātīpašniekiem, un mēs nezinām, kāds tur ir stāvoklis, iespējams, tas ir daudz bēdīgāks nekā uz valsts ceļiem,» sacīja Kononovs.

Viņš piebilda, ka bēdīgā stāvoklī šobrīd ir grants ceļi un atkušņu laikā daudzās vietās tie kļūst neizbraucami. «Arī šobrīd vairāki ceļi ir slēgti,» teica LAU vadītājs.

Valstij piederošais LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī ražo būvmateriālus – dolomīta šķembas, drupināto granti un sagatavotās smiltis. LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 tūkstoši kilometru, tostarp ar melno segumu ir autoceļš vairāk nekā astoņu tūkstošu kilometru, bet grants - gandrīz 12 tūkstoši kilometru. LAU veic ikdienas uzturēšanas darbus arī uz vairāk nekā 900 tiltiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu