Eksperti: Latvijas uzņēmējiem biznesa iespējas jāmeklē nišas produktu eksportā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Latvijas uzņēmējiem biznesa attīstības iespējas jāmeklē nišas produktu eksportā, nacionālās informācijas aģentūras LETA, «BIG event» un «Pohjola Bank plc» rīkotajā konferencē «Biznesa stratēģija 2016» atzina eksperti.

«Pohjola bank» Latvijas filiāles vadītājs Elmārs Prikšāns skaidroja, ka Latvija kā eksportētāja lielākoties eksportē produktus citu valstu ražotājiem, nevis preces tiešajiem patērētājiem. Tāpēc nākotnes perspektīvā Latvijas uzņēmējiem vajadzētu fokusēties uz atsevišķu izejvielu nišas produktiem, ko eksportēt.

Investīciju bankas pakalpojumu un finanšu konsultāciju aģentūras «Prudentia» partneris Ģirts Rungainis papildināja Prikšānu, sakot, ka

Latvijas ražotājiem ārvalstīs jāmeklē īslaicīgie monopoli un «jāuzbrūk» tiem, iekļūstot tirgos.

Kā piemēru Rungainis minēja tādu biznesa nišu kā lidmašīnu bremžu ražošana. Viņš skaidroja, ka šādu piemēru esot daudz, turklāt šos īslaicīgos monopolus pārsvarā pārvalda ģimenes uzņēmumi, kuros patlaban notiekot paaudžu maiņa. Tāpēc Latvijas uzņēmēju iespējas ir cerīgas, pieņemot, ka jaunā paaudze ir sadarbībai atvērtāka, nekā bijusi iepriekšējā paaudze.

Arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidents Aigars Rostovskis atzīmēja, ka

turpmākai biznesa attīstībai Latvijā ir nepieciešama diversifikācija nišās.

Savukārt Ārvalstu investoru padomes valdes priekšsēdētāja Zlata Elksniņa-Zaščirinska atzina, ka Latvijas problēma ārvalstu tirgos patlaban ir tā, ka

Latvija kā eksportētāja izskatās maza un nemākulīga.

Tāpēc vietējiem uzņēmējiem ir ļoti būtiski meklēt jaunas iespējas, kopīgas intereses un jāattīsta sadarbība.

Kā ziņots, konferenci «Biznesa stratēģija 2016» organizē «BIG event» sadarbībā ar «Pohjola Bank plc» un nacionālo informācijas aģentūru LETA. Atbalsta: «LNK industries», «Firmas.lv», «PwC», žurnāls «Kapitāls», biznesa tehnoloģiju platforma «BiSMART», kā arī «ifinanses.lv» un «Prike».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu