Uzņēmējs: Menedžeris par vidējo algu tavu biznesu neuzbūvēs

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Atsevišķus projektus var «noķert», bet, ja gribi ieiet konkrētā tirgū, tur ir jābūt klāt un nevar atdot menedžerim par vidējo algu būvēt tavu biznesu. Tā tas mūsu kompānijas gadījumā notika Sanktpēterburgā, kur biroju nācās slēgt, norāda dažādu objektu 360 grādu virtuālo tūru izstrādātāja «Giraffe360» īpašnieks Mikus Opelts.

Kā sacīja Opelts, Rīgā izveidotais uzņēmums savu pirmo ārvalstu biroju izvēlējās atvērt savam biznesam daudzsološākajā vietā - Sanktpēterburgā, bet turpmākajā Austrumu tirgus apgūšanā tika pieļautas kļūdas, kas noveda pie biroja slēgšanas. «Sanktpēterburgā, var teikt, beidzām strādāt sankciju dēļ, bet tas atkal ir attaisnojums,» skaidro Opelts. «Tur atvērām ofisu, pirmo reizi lietojot ārējos resursus.»

Tāpat uzņēmums pilnībā nokomplektējis biroja darbiniekus no iepriekš uzņēmumā nestrādājušiem vietējiem iedzīvotājiem. «Visu darbu atdevām vietējiem, un paši nelidojām un nestrādājām, attiecības uzturējām «skaipā»,» stāsta Opelts. «Bet attīstīt jaunu produktu jaunā tirgū... Nevar atdot menedžerim par vidējo algu būvēt tavu biznesu.»

«Atsevišķus projektus var «noķert», bet,

ja gribi ieiet konkrētā tirgū, tur ir jābūt klāt,»

norāda Opelts. «Mums ir 200-300 projekti taisīti pa visu pasauli, bet tiem nav nekādas pēctecības.»

Līdz ar to bizness Sanktpēterburgā izveidojies neveiksmīgs, bet tagad, redzot Krievijai piemēroto sankciju ietekmi, Opelts uzskata, ka tā pat ir labāk, jo, ja Sanktpēterburgā bizness būtu bijis veiksmīgs, būtu ieguldīts vairāk, un tagad problēmas būtu lielākas. «Zaudējumos norakstījām 10 000 eiro, bet uzskatu tās par investīcijām un joprojām ceru, ka ofisu tur palaidīsim, jautājums tikai - kad?»

Neapstājoties attīstībā, šī gada sākumā uzņēmums atvēra filiāli citā daudzsološā tirgū - Londonā. «Tagad katru mēnesi divas nedēļas esam Londonā, divas Latvijā. Paši braucam, dzīvojam, strādājam,» stāsta Opelts. «Uz vietas Londonā redzam tirgu, un šo ieskatu atvedam uz Latviju, kur kopā ar tehnisko komandu veidojam produktu.»

«Giraffe360» nodarbojas ar virtuālo tūru veidošanu, kuras iespējams izstaigāt uz ekrāniem, interaktīvajiem ekrāniem vai virtuālās vides ierīcēm. Uzņēmums strādā pie pilna cikla pakalpojuma nodrošināšanas - no 360 grādu kameras izstrādes un iegūto foto pēcapstrādes līdz lietotājam lietojamai gala lietotnei apvienojumā ar nepieciešamo virtuālās vides nodrošinājuma tehniku.

«Giraffe360» izstrādājusi 900 projektus 600 klientiem no visas pasaules, tostarp «ABLV Bank», ar nekustamo īpašumu saistītajiem «Merks», NCC, CBRE un YIT, «Radisson» un «Hilton» viesnīcām, kā arī loģistikas uzņēmumam DHL un prāmju līnijai «Finline».

Uzņēmumam ir birojs Rīgā un Londonā, bet nesen darbu beidzis birojs Sanktpēterburgā.

Zīmols «Giraffe360» pieder SIA «Giraffe Visualization Group», kas pērn apgrozīja 54 863 eiro, bet nopelnīja 443 eiro. 2015.gadā uzņēmums paredz apgrozījumu 500 000 eiro. Uzņēmums pilnībā pieder Opeltam, kas pērn ieguva Zviedrijas Biznesa gada balvu kā gada jaunais uzņēmējs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu