Ameriks: tunelis zem Āgenskalna ir kā kosmodroma būvēšana uz Mēness

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Tuneļa zem Āgenskalna dzīvojamās daļas izbūve Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta «Rail Baltica II» ietvaros būtu kā kosmodroma būvēšana uz Mēness, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā «Rīta Panorāma» teica Rīgas vicemērs Andris Ameriks.

«Skaidrs, ka «Rail Baltica II» ir vajadzīgs un «Rail Baltica II» iet garām Rīgai pa Salaspils pusi. Iebraukšana Rīgā, dzelzceļa stacijas rekonstrukcija, bez šaubām, ir vajadzīga, jo ne tikai visi vilcieni staigās no Helsinkiem līdz Berlīnei, bet arī no Rīgas uz Berlīni. Tajā pašā laikā rakt tuneli ir tāda fantastika, kosmodroma būvēšana uz Mēness,» atzina Ameriks.

Viņš uzsvēra, ka ir jāaprēķina tuneļa izmaksas. «Tas mērķis tunelim ir savienot lidostu ar dzelzceļa staciju.

Es esmu gatavs izskatīt citus alternatīvus variantus, piemēram, ātrā tramvaja līnija.

(..) Ir jārēķina, cik tas izmaksā. Man šķiet, ka tās izmaksas, parakties ar milzu tuneli zem visa Āgenskalna, ir no Herberta Velsa fantastikas,» atzina vicemērs.

Jau vēstīts, ka biedrība «Āgenskalns-mūsu mājas» jūlija beigās pie valdības plāno piketu pret tuneļa izbūvi zem Āgenskalna «Rail Baltica II» ietvaros. Pikets pieteikts 28.jūlijā plkst.11 Brīvības bulvāra alejā pretī Ministru kabinetam. Plānots dalībnieku skaits - 100.

«Rail Baltica II» dzelzceļa trases izbūve vēl ir plānošanas posmā - nav lēmuma par konkrētu dzelzceļa trases izvietojumu, tādējādi vēl nav zināms, vai projekts ietvers tuneļa zem Āgenskalna izbūvi. Konkrētu dzelzceļa trases izvietojumu paredzēts izraudzīties līdz 2015.gada beigām.

Projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas «Aecom Ltd.» 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma lieluma - «Rail Baltica II» projekts var pretendēt uz līdz 85% ES līdzfinansējumu.

Biedrība «Āgenskalns-mūsu mājas» reģistrēta 2015.gada 8.aprīlī, un tās mērķi ir Āgenskalna kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas veicināšana un popularizēšana, izglītības, sporta un kultūras aktivitāšu veicināšana Āgenskalnā, kā arī Āgenskalna iedzīvotāju interešu aizstāvība.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu