LIAA: Ķīnu vajag uztvert kā tirgu ar milzīgu potenciālu, nevis alternatīvu Krievijai

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Latvijas ražotājiem uz Ķīnu vajag skatīties kā uz tirgu ar milzīgu potenciālu, nevis alternatīvu Krievijai, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam «Baltic Business Service» norādīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības vadītāja Ķīnā (Pekinā) Ieva Jākobsone-Bellomi.

«Uz Ķīnas tirgu tomēr nevajag skatīties kontekstā ar kādiem citiem notikumiem, piemēram, ar Krievijas krīzi. Uz Ķīnu vajag skatīties kā uz tirgu ar milzīgu potenciālu. Ķīnā ir 1,4 miljardi iedzīvotāju, kuru pirktspēja aug tādā ātrumā, kādu mums pat ir grūti aptvert. Tādēļ Ķīnas tirgum ir milzīgs potenciāls, bet mums ļoti rūpīgi ir arī jāanalizē, kādi nišas produkti tam derēs,» teica Jākobsone-Bellomi.

Viņa atzīmēja, ka Ķīnas tirgus ir salīdzinoši slēgts.

«Ķīna ir vienas partijas – komunistiskās – valsts un to, kādā veidā darbosies tirgus, nosaka valdība.

Tā nav brīvā tirgus ekonomika mūsu izpratnē, jo tajā ir gan brīvā tirgus, gan plānveida ekonomikas elementi. Līdz ar to ļoti daudzām preču un pakalpojumu grupām vispār ir noteikts importa aizliegums vai īpaša sertifikācijas kārtība, lai produkts varētu nokļūt tirgū,» skaidroja LIAA pārstāvniecības vadītāja Ķīnā.

«Pozitīvā ziņa ir tā, ka divām ļoti svarīgām Latvijas eksporta precēm – pienam un zivīm – mēs šim sertifikācijas procesam esam izgājuši cauri. Desmit Latvijas piena pārstrādes uzņēmumi un vienpadsmit zivju pārstrādes uzņēmumi jau ir iekļauti Ķīnas sarakstā un tas nozīmē, ka šīs kompānijas ir tiesīgas savus produktus eksportēt uz Ķīnu,» atgādināja Jākobsone-Bellomi.

Viņa stāstīja, ka pirms pāris mēnešiem Latvijas uzņēmumi piedalījās Āzijas lielākajā dzērienu un pārtikas izstādē SIAL, kura notiek Šanhajā, turklāt tas bija pirmais gads, kad Latvija tajā piedalījās ar nacionālo stendu. «Tādēļ, ka Ķīna ir tāls un dažkārt nesaprotams tirgus, mēs to izveidojām kā veselu pasākumu ciklu, kurā no sākuma Latvijas uzņēmumiem bija tikšanās ar konsultantu no Ķīnas šeit Rīgā, pēc tam dalība SIAL izstādē un pēc tam vēl degustācija Šanhajā, uz kuru bija uzaicināti visi lielākie Ķīnas pārtikas tirgus aģenti un izplatītāji,» informēja Jākobsone-Bellomi.

Pēc viņas teiktā, visvairāk priecēja tas, ka desmit Latvijas kompānijas SIAL izstādē bija pārstāvētas Latvijas nacionālajā stendā, bet vēl desmit kompānijas izstādē jau bija kopā ar saviem sadarbības partneriem. «Piemēram, «Brīvais vilnis» bija viena no Ķīnas lielākajiem pārtikas izplatītājiem «COFCO» stendā. Tas nozīmē, ka vēl pirms eksporta atļaujas saņemšanas «Brīvais vilnis» jau ir atradis partnerus Ķīnā un kopā ar tiem piedalās izstādēs. Tāpat bija ar «Food Union», «Cido» un citiem Latvijas uzņēmumiem. Ja šīs kompānijas jau ir atradušas sev partnerus pat vēl pirms eksporta atļauju saņemšanas Ķīnā, tas ir skaidrs rādītājs, ka interese no Ķīnas puses ir. Turklāt, ja kādā izplatīšanas tīklā, piemēram, «COFCO» iekļūst viens Latvijas uzņēmums, tad mēs jau daudz vienkāršāk varam pie viņiem vērsties ar jautājumu, varbūt jūs interesē arī citas preces? Veidojas sadarbības ķēdīte,» uzsvēra Jākobsone-Bellomi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu