Eksperte: Baltijas pārtikas ražotāji var kļūt spēcīgāki, apvienojoties un attīstot zīmolus

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Baltijas pārtikas ražotāji var kļūt spēcīgāki, apvienojoties un attīstot savus zīmolu, intervijā aģentūrai BNS teica Tilburgas universitātes Nīderlandē doktorante, Eiropas Savienības (ES) konkurences noteikumu pētniece Viktorija Daskalova.

Viņa norādīja, ka dažkārt ražotājiem ir ļoti grūti tikt galā ar izaicinājumiem mazumtirdzniecības jomā, kura ļoti strauji attīstās un konsolidējas, tāpēc jādomā par to, kā kļūt spēcīgākiem. «Viens no veidiem, kā kļūt spēcīgākam, ir kļūt konkurētspējīgākam vai izveidot karteli. Daudzi ražotāji ir teikuši, ka izjūt milzīgu spiedienu no pircējiem, un prasījuši, vai var izveidot karteli. Atbilde ir nē, jo tas, pirmkārt, ir nelegāli, otrkārt, tas kaitē patērētājiem un pašiem ražotājiem. Ir pieejami arī citi, legāli risinājumi, par ko ražotāji var domāt, piemēram, palielināt spēku apvienojoties, vairākiem ražotājiem kļūstot par vienu uzņēmumu,» sacīja Daskalova.

Viņa arī piebilda, ka viens no risinājumiem, kā cīnīties ar negodīgi mazumtirdzniecības praksi Baltijā, ir vairāk izglītot piegādātājus par viņu tiesībām un iespējām nostiprināt pozīcijas tirgū, par ko būtu jādomā arī pašiem ražotājiem, kuriem ir vājākas pozīcijas.

Tāpat ražotājiem ir jādomā, kā dažādot pircēju loku, vairāk eksportēt, kļūt efektīvākiem, attīstīt pašiem savu zīmolu, kā arī padarīt zīmolu spēcīgāku.

Savukārt valdība var palīdzēt cīnīties ar konkurences problēmām, kā arī iedrošināt piegādātājus attīstīties, kļūt pieejamākiem un saistošākiem, atzīmēja eksperte.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu