Laports: «Stendera» panākumu atslēga globālajā tirgū - produkti un serviss

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Latvijas kosmētikas ražotāja SIA «Stenders» panākumu atslēga starptautiskajā tirgū ir tā radītie produkti un apkalpošanas serviss, intervijā aģentūrai LETA stāsta šogad par ražotāja «Stenders» valdes priekšsēdētāju kļuvušais Žiljēns Laports.

Viņš norāda, ka pēc divu miljonu eiro aizdevuma saņemšanas no Baltijas riska kapitāla fondu pārvaldnieku «BaltCap» uzņēmuma «Stendera» stratēģija turpmākajam periodam paredz nevis iet eksporta tirgos, sākot visu no nulles, bet gan izmantot līdz šim paveikto zīmola popularizēšanā un attīstībā.

«Zīmola radītie produkti un salīdzinoši plašais klāsts padara šo zīmolu atšķirīgu no citiem. Tāpat ļoti pārliecinošs ir «Stendera» produktu sastāvs, dizains un iepakojums, kas liecina par pieredzējušu komandu, kura pievērš uzmanību ikvienai sīkai detaļai - sākot no produkta izstrādes līdz iepakojumam veikalā,» skaidro Laports.

Viņš arī uzsver, ka būtiska nozīme ir arī apkalpošanai «Stendera» veikalos. Piemēram, pērkot tikai vienu ziepju gabaliņu, «Stendera» veikala pārdevējs klientu apkalpos tā it kā klients būtu iegādājies ļoti dārgu produktu. «Jāatzīmē, ka tā nav visai izplatīta prakse, jo biežāk tomēr skaistumkopšanas produktu veikalos ir nopērkami ļoti dārgi produkti, kas tiek pārdoti ar ļoti zemu apkalpošanas servisu,» viņš sacīja.

Nolūkā kļūt par pasaulē atpazīstamu kosmētikas zīmolu «Stenders» turpinās attīstīt līdzšinējos produktus un radīt jaunus, piemēram, Ķīnas tirgum, kā arī šogad atvērs sava zīmola veikalus Londonā. Trīs līdz piecu gadu laikā plānots sasniegt pirmos rezultātus zīmola «Stenders» starptautiskajā atpazīstamībā, atzīmē Laports.

Iepriekš jau ziņots, ka kopš 2015.gada sākuma par «Stendera» vadītāju ir kļuvis Laports, kurš iepriekš koncernā «L'Oreal» ir strādājis deviņus gadus, vadot starptautisko mārketingu un attīstot dažādus «L'Oreal» grupas zīmolus Parīzē. No 2004. līdz 2006.gadam Laports ir strādājis arī Rīgā, vadot «L'Oreal» globālo attīstību Baltijā. Pēc tam vairākus gadus viņš ir strādājis franču kosmētikas uzņēmuma «L'Occitane» grupā, kā arī bijis angļu kosmētikas zīmola «Crabtree&Evelyn» globālās attīstības vadītājs.

Vadības komandas stiprināšana ar starptautiskiem kosmētikas nozares profesionāļiem un papildu investīciju piesaiste apliecina «Stendera» ambiciozos attīstības plānus. Šogad «Stenders» plāno atvērt veikalus Singapūrā un Londonā, kā arī ievērojami paplašināt produktu klāstu.

«Esmu strādājis galveno «Stendera» konkurentu uzņēmumos un varu teikt, ka «Stenderam» nav par ko tos apskaust, jo piemīt pat kas vairāk. Starptautiskā attīstība uzņēmumā tiks balstīta uz jau šobrīd izcili veiksmīgo attīstību Ķīnā, un 2015.gadā «Stenders» attīstīsies pārējā Āzijā, sākot ar Singapūru un Dienvidkoreju un turpinot ar daudziem citiem tirgiem,» stāstīja Laports.

Jau vēstīts, ka «Stenders» šogad ir vienojies ar Baltijas riska kapitāla fondu pārvaldnieku «BaltCap» par divu miljonu eiro ieguldījuma veikšanu, informēja uzņēmumā.

«Stendera» padomes priekšsēdētājs Jānis Bērziņš norādīja, ka uzņēmums iepriekš pauda apņēmību strauji attīstīties ārvalstu tirgos un strādāt pie investīciju piesaistes. Veiksmīgā sadarbība ar «BaltCap» pierāda, ka «Stenders» ir stabils uzņēmums ar augstu potenciālu globālā mērogā.

Kā ziņots, uzņēmuma provizoriskie rezultāti liecina, ka 2014.gadu «Stenders» pabeidzis ar aptuveni 6,4 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir līdzīgi kā 2013.gadā. Taču kopumā, atskatoties uz aizvadīto gadu, uzņēmums ir apmierināts ar rezultātu. Par pagājušā gada peļņas rādītāju uzņēmuma pārstāvji komentārus nesniedz.

2013.gadā uzņēmums cieta zaudējumus 233 114 eiro apmērā, bet 2012.gadā uzņēmums strādāja ar 291 987 eiro peļņu. Savukārt uzņēmuma apgrozījums 2013.gadā sarucis par 0,4% - no 6,47 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 6,45 miljoniem 2013.gadā.

SIA «Stenders» dibināta 2001.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 436 899 eiro. «Stendera» lielākā īpašniece ir Ieva Eglīte, kurai pieder 68,69% daļu, investīciju uzņēmumam «BaltCap» pieder 28,34% daļu, Saūda Arābijas pilsonim Amīnam Ali Jamanī pieder 1,48%, bet Jānim Bērziņam un Zanei Stavrai - pa 0,7% daļu.

«Stendera» kosmētiku var iegādāties vairāk nekā 200 veikalos un departamenta veikalos 22 pasaules valstīs - Latvijā, Igaunijā, Somijā, Norvēģijā, Austrijā, Vācijā, Šveicē, Spānijā, Slovēnijā, Ungārijā, Polijā, Krievijā, Baltkrievijā, Gruzijā, Kazahstānā, Kirgizstānā, Armēnijā, Ukrainā, Japānā, Ķīnā, Saūda Arābijā un Apvienotajos Arābu Emirātos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu