Aptieku klientu lojalitātes kartes ir zaudējušas savu aktualitāti

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Aptieku klientu lojalitātes kartes pašreizējā veidolā ir zaudējušas savu aktualitāti, intervijā stāsta AS «Sentor Farm aptiekas» un AS «Recipe Plus» valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Juskovecs.

Viņš arī norāda, ka tās kļuvušas par mārketinga triku agresīviem tirgus spēlētājiem, nesniedzot pircējiem reālu ieguvumu un veicinot nepamatotu zāļu iegādi un lietošanu. Tiesa, kuri ir agresīvie tirgus spēlētāji, Juskovecs neatklāj.

«Piekrītam Veselības ministrijas (VM) un Latvijas Farmaceitu biedrības (LFB) paustajam viedoklim, ka aptiekām vajadzētu konkurēt ar farmaceitiskās aprūpes kvalitāti, uzraugot zāļu racionālu lietošanu, nevis aicinot iedzīvotājus pirkt zāles pirkuma izdevīguma dēļ,» atzīmē Juskovecs.

Viņš piebilst, ka patlaban saskaņā ar spēkā esošo regulējumu «Mēness aptiekas» administrē savu lojalitātes programmu «Veselības karte», kuru uzņēmums ir gatavs pielāgot jaunam regulējumam, ja tāds tiks pieņemts.

Kā ziņots, pērn VM publiskajai apspriešanai nodeva grozījumu projektu Ministru kabineta noteikumos, kas regulē aptieku darbu, paredzot aizliegumu aptiekas klientu piesaistei izmantot klientu lojalitātes programmas, tostarp aptiekas klienta lojalitātes kartes, kā arī jebkura veida iesaisti citu komersantu izveidotās lojalitātes programmās. Aizliegumam piekrita arī LFB, norādot, ka tas palīdzētu aptiekām virzīties uz profesionālāku pakalpojumu sniegšanu.

Nolūkā celt ne tikai savu aptieku konkurētspēju, bet arī ieviest pārmaiņas visā nozarē «Mēness aptieku» tīkls pagājušā gada nogalē sāka īstenot jaunu iniciatīvu «Ar īpašām rūpēm par jums». Šī iniciatīva ir balstīta pārliecībā, ka aptiekas ir nevis mazumtirdzniecības punkti, bet gan nozīmīga veselības aprūpes sastāvdaļa.

Juskovecs par uzņēmumu «Recipe Plus» un «Sentor Farm aptiekas» priekšsēdētāju kļuva šā gada 20.februārī.

«Mēness aptieku» zīmola īpašnieka «Sentor Farm aptieku» apgrozījums 2013.gadā sasniedza 83,4 miljonus eiro. Salīdzinot ar 2012.gadu, tas ir pieaugums par 6,86%. Pēc Zāļu valsts aģentūras datiem, «Mēness aptieku» apgrozījums veidoja 25% vai 42% no tīklu aptieku kopējā apgrozījuma valstī. «Sentor Farm aptieku» peļņa 2013.gadā sasniedza 6,39 miljonus eiro, bet nodokļos uzņēmums valstij 2013.gadā ir nomaksājis 5,26 miljonus eiro.

«Sentor Farm aptiekas» iekļaujas vietējā holdingā AS «Repharm», kurā ir arī zāļu lieltirgotavas «Recipe Plus». AS «Sentor Farm aptiekas» dibināta 2003.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 199 202 eiro. Aptieku tīklā apvienotas vairāk nekā 170 aptiekas Rīgā un reģionos.

Savukārt zāļu lieltirgotavas «Recipe Plus» apgrozījums 2013.gadā sasniedzis 131,11 miljonus eiro. Salīdzinot ar 2012.kalendāro gadu, kad apgrozījums bija 127,34 eiro, tas ir pieaugums par 3%. Tikmēr uzņēmuma peļņa 2013.gadā sasniedza 10,5 miljonus eiro, kas ir par gandrīz 2% mazāk nekā 2012.gadā, kad peļņa bija 10,77 miljoni eiro.

AS «Recipe Plus» dibināta 1995.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 643 416 eiro. «Recipe Plus» ar medikamentiem un medicīnas precēm nodrošina 750 Latvijas aptiekas un vairāk nekā 100 medicīnas iestādes.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu