LPTA: Latvijā kopumā jauniem veikalu tīkliem ienākt riskanti

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Latvijā kopumā jauniem mazumtirdzniecības veikalu tīkliem ienākt ir riskanti, atzina Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis.

«Vai ir gatavi ienākt kādi citi tīkli no Eiropas? To ir ļoti grūti pateikt, jo mūsu iedzīvotāju pirktspēja tomēr ir kādas trīs četras reizes zemāka nekā Rietumeiropā. Rīgā - jā, bet visā Latvijā ienākt ir diezgan riskants projekts,» sacīja Krūzītis.

Viņš minēja, ka jauni tirdzniecības tīkli vispirms drīzāk varētu ienākt Lietuvas tirgū. «Ja atceramies, tad savulaik Latvijā plānoja ienākt [Vācijas zemo cenu pārtikas veikalu tīkla operators] «Lidl», bet tas beidzās ne ar ko. Tagad viņi ir ienākuši Lietuvā. Ja kāds no tīkliem adaptēsies Lietuvā, tad, ņemot vērā šo pieredzi - preču sortimentu, tirgus īpatnības -, varētu attīstīties arī tālāk Baltijā. Arī [Zviedrijas uzņēmums] IKEA pašlaik ir Lietuvā ar perspektīvu paplašināties tālāk. Tirdzniecībā tomēr ļoti svarīgs ir iedzīvotāju skaits, tādēļ arī sāk ar Lietuvu,» teica asociācijas izpilddirektors.

Vienlaikus viņš piebilda, ka Latvijā ir potenciāls vietējo tirdzniecības tīklu attīstībai. «Protams, ka tie [vietējie veikalu tīkli] ir mazāki nekā, piemēram, «Rimi», bet tiem ir ļoti liels potenciāls, un reģionos tie ir ļoti nopietni spēlētāji,» atzīmēja Krūzītis.

Pēc viņa teiktā, Latvijā pašlaik ir divi lielāki mazumtirdzniecības tīkli un vēl kādi pieci nebūt ne mazi veikalu tīkli, kas paplašinās gan Rīgā, gan reģionos. «Ir vietas, kur tirdzniecība ir izdevīga, un ir vietas, kur nē. Piemēram, ir vietas Latgalē un Vidzemē, kur paiet gads pirms veikals sāk pelnīt, jo sākumā apgrozījuma nav. Lielie tīkli - «Rimi» un «Maxima» - reģionos pamazām izplešas. Savukārt tīkli, kas iepriekš bija izteikti reģionāli, tagad ienāk arī Rīgā,» pašreizējās tendences raksturoja LPTA vadītājs.

LPTA ir apvienojušies mazumtirdzniecības uzņēmumi «Maxima Latvija», «Rimi Latvia» un «Narvesen Baltija».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu