Klienti LIAA darbu vērtē pozitīvi, taču norāda uz vairākām problēmām

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Klienti Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) darbu vērtē pozitīvi, taču norāda arī uz vairākām problēmām, liecina pētījumu centra SKDS veiktais pētījums.

Saskaņā ar 2014.gada decembrī veiktās LIAA klientu aptaujas datiem kopumā 87% aptaujāto klientu sadarbību ar LIAA pēdējā gada laikā vērtē pozitīvi - 43% norādīja, ka sadarbība ir bijusi ļoti laba, bet 44% atzina, ka drīzāk laba. 8% respondentu vērtē, ka sadarbība nav bijusi ne laba, ne slikta, bet negatīvus vērtējumus sniedza tikai 3% respondentu. No LIAA klientu sniegtajām atbildēm aprēķinātā vērtējuma indeksa vērtība ir 63,9 punkti.

Salīdzinot iegūtos datus ar 2013.gada decembra un 2012.gada decembra aptauju datiem, var secināt, ka L

IAA klientu vērtējums sadarbībai turpina uzlaboties

- 2012.gada decembrī pozitīvus vērtējumus sniedza 76% respondentu, 2013.gada decembrī - 82%. Vērtējuma indeksa vērtība 2012.gadā bija 43,5 punkti un 2013.gadā - 52,5 punkti.

Respondentiem, kas bija norādījuši, ka savu sadarbību ar LIAA vērtē kā drīzāk sliktu vai ļoti sliktu, tika lūgts sīkāk paskaidrot iemeslus šādam vērtējumam. Respondenti bija minējuši tādas problēmas kā lēns LIAA darba temps, ilgi jāgaida lēmumi un atbildes uz jautājumiem, pārāk liela birokrātija, formāla un birokrātiska pieeja problēmām, neiedziļināšanās jautājuma būtībā, darbinieku kompetences trūkums un nekvalitatīva klientu apkalpošana.

Jautājumā, kurā respondentiem tika lūgts brīvi formulēt ieteikumus par to, ko vajadzētu uzlabot LIAA darbā,

aģentūras klienti visbiežāk norādīja, ka vajadzētu paātrināt LIAA darbu

- ātrāk izskatīt dažādus dokumentus, ātrāk pieņemt lēmumus, ātrāk sniegt atbildes uz jautājumiem. Bieži tika ieteikts arī samazināt birokrātiju, samazināt iesniedzamo dokumentu un kārtojamo formalitāšu daudzumu.

Respondenti arī ieteica LIAA savā darbībā vairāk vadīties pēc jautājuma būtības, nevis pēc formālām prasībām, sagatavot dažādus papildu materiālus par projektu realizēšanu, kā arī sniedza dažādus citus specifiskus ieteikumus - visu sniegto ieteikumu saraksts aplūkojams rezultātu grafiskā attēlojuma sadaļā.

LIAA informēja, ka aģentūras klientu apmierinātības aptauja tika veikta trešo reizi. Jaunāko aptauju pētījumu centrs SKDS pēc LIAA pasūtījuma veica 2014.gada decembrī. Aptauja tika veikta interneta vidē - LIAA klientiem tika nosūtīts e-pasts ar aicinājumu piedalīties aptaujā. Kopumā uzaicinājumi piedalīties aptaujā tika nosūtīti 1166 LIAA klientiem. Atbildes tika saņemtas no 595 respondentiem.

LIAA dibināta 1993.gadā, un tā ir ekonomikas ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. LIAA sniedz dažādus pakalpojumus - sākot ar informāciju par uzņēmējdarbības uzsākšanu, dažādām valsts atbalsta programmām un finansējuma piesaistes iespējām un beidzot ar atbalstu uzņēmējiem, kas vēlas uzsākt eksportu un meklē sadarbības partnerus ārvalstīs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu