Visbiežāk uzdotie jautājumi par elektrību

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas mainījusies norēķinu kārtība, kas patērētājiem radījusi dažādus jautājumus un neskaidrības. Tāpēc portāls TVNET piedāvā iepazīties ar AS «Latvenergo» atbildēm uz klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem.

 
Foto: PantherMedia/ScanPix

Man ir Elektrum Universālais ar Izlīdzināto maksājumu, nodevu skaitītāja rādījumus, kad saņemšu rēķinu?

Klientiem, kuri ir Elektrum Universālais lietotāji, norēķinu metode ir Izlīdzinātais maksājums.

Klientiem ar Elektrum Universālo vai citu produktu ar Izlīdzināto maksājumu skaitītāja rādījumi NAV jāziņo, bet katru mēnesi ir jāmaksā fiksētā Izlīdzinātā maksājuma summa.

Šiem klientiem rēķini netiek sūtīti, jo ir zināma ikmēneša summa, kas jāsamaksā.
 
Foto: LETA

Kā man īsti jānorēķinās par elektrību, ja man ir Izlīdzinātais maksājums?

Klientiem, kuri lieto Elektrum Universālais vai citu produktu ar Izlīdzinātā maksājuma norēķinu metodi, ir jāizmanto Latvenergo sūtītā informācija, kurā bija kartīte ar ikmēneša Izlīdzinātā maksājuma summu.

Sākot ar februāri, klientam katru mēnesi par patērēto elektroenerģiju ir jāmaksā šī summa.

Šo summu katram klientam nosūtījām individuālā sūtījumā jau pagājušā gada beigās, kā arī atkārtoti – februāra vidū uz klientu norādītajiem e-pastiem vai SMS.

 
Foto: LETA

Vēlos uzzināt Izlīdzinātā maksājuma summu; kur lai to uzzinu?

Izlīdzinātā maksājuma summu klients var redzēt un izdrukāt portālā www.e-latvenergo.lv, kā arī sazinoties ar Latvenergo klientu servisu.

Izlīdzinātā maksājuma summu var atrast kartītē, kas nosūtīta visiem klientiem līdz ar līgumu pagājušā gada nogalē vai šā gada sākumā. Ja klients savu sūtījumu pazaudējis vai nav saņēmis, Izlīdzinātā maksājuma summu un savu kartīti var atrast klientu portālā e-latvenergo.lv.

Februāra vidū klientiem nosūtīts atgādinājums par Izlīdzinātā maksājuma summu gan e-pastos, gan arī SMS.
 
Foto: LETA

Kad ir jāveic maksājums par patērēto elektroenerģiju, ja izvēlētā norēķinu metode ir Izlīdzinātais maksājums?

Samaksa par patērēto elektroenerģiju klientam ir jāveic līdz nākamā mēneša pēdējam datumam.

Tātad par janvārī patērēto elektroenerģiju klientam ir jāsamaksā februārī.

 
Foto: LETA

Kā rīkoties, ja atšķiras Izlīdzinātā maksājuma summa rudenī nosūtītajos piedāvājumos un šobrīd atsūtītajā SMS?

Šādās situācijās uzņēmums aicina klientus samaksu par patērēto elektroenerģiju veikt atbilstoši pēdējai saņemtajai vai e-latvenergo atrodamajai summai.

Šī summa var atšķirties, jo gada beigās ir bijusi kontrolapgaita un ir salīdzināts apmaksātais un faktiskais patēriņš,

atšķirības gadījumā Izlīdzinātā maksājuma summu pārrēķinot.

 
Foto: PantherMedia/ScanPix

Nodevu skaitītāja rādījumus mēneša sākumā, kad saņemšu rēķinu, lai varētu veikt maksājumu par janvāri?

No 12. februāra ir sākta pakāpeniska rēķinu izsūtīšana klientiem, taču uzņēmums sola, ka rēķinus tuvākajās dienās saņems visi klienti, kuri izvēlējās šādu norēķinu metodi. Maksājumu varēs veikt līdz mēneša beigām.

 
Foto: PantherMedia/ScanPix

Ja rēķinu saņemšu tikai februāra beigās un maksāšu jau martā, vai AS «Latvenergo» pierēķinās soda naudas?

AS «Latvenergo» šajā pārmaiņu procesā, kad mainās gan tirgus nosacījumi, gan arī norēķinu kārtība, līgumos paredzētās soda naudas neaprēķinās. Tādēļ uzņēmums vēlreiz grib klientiem uzsvērt, ka

maksājumus pēc jaunās kārtības varēs veikt mierīgi un bez uztraukuma par soda naudām.
 
Foto: LETA

Izvēlējos katru mēnesi saņemt rēķinu par patērēto elektrību. Kā varu nodot skaitītāja rādījumus?

Skaitītāja rādījumus ērti var nodot portālā e-latvenergo.lv, ar SMS vai ar mobilās lietotnes palīdzību. Šie veidi sniedz iespēju skaitītāja rādījumus nodot jebkurā diennakts laikā.

Rēķins tiks izrakstīts par iepriekšējā mēnesī patērētajām kilovatstundām, un to klients saņems pa e-pastu, pastu vai SMS veidā uz tālruņa numuru.

 
Foto: LETA

Ja esmu izvēlējusies norēķināties pēc faktiskā patēriņa, taču nav iespējas kādu mēnesi nodot skaitītāja rādījumus, vai es saņemšu rēķinu? Kā varēšu norēķināties?

Uzņēmumu klientu vidū ir virkne tādu, kas apzināti nevēlas nodot rādījumus, lai arī kā savu norēķinu metodi ir izvēlējušies rēķinu.

Īpaši šāda situācija novērota, ja klienta patēriņš ir neliels un pa mēnešiem nav atšķirīgs. «Latvenergo» uzsver, ka

rādījumu nodošana nav obligāta un to nenodošanas gadījumā klients bez rēķina nepaliks – tas tiks izrakstīts pēc vidējā vēsturiskā patēriņa.
 
Foto: LETA

Kur tagad var samaksāt rēķinus par elektrību? Vai to var izdarīt e-latvenergo?

Maksājumus par patērēto elektroenerģiju klienti var veikt tāpat kā līdz šim – portālā e-latvenergo.lv, internetbankā, bankā, pastā. Maksājot ir svarīgi norādīt līguma numuru un summu (vai tā būtu klientam individuāli aprēķinātā Izlīdzinātā maksājuma summa vai rēķinā nosūtītā summa).

Ja klients norēķinās pastā vai bankā, tad ir aicinājums izmantot maksājumu kartīti, kurā ir norādīta Izlīdzinātā maksājuma summa.
 
Foto: PantherMedia/ScanPix

Kāpēc e-latvenergo portālā nav pieejama informācija par iepriekš veiktajiem maksājumiem?

Uzņēmums apstiprina, šobrīd informācija par 2014. gadā veiktajiem maksājumiem nav pieejama, jo notika norēķinu sistēmas maiņa no iepriekšējās kārtības atbilstoši tirgus līgumiem.

Tā kā uzņēmums ir saņēmis vairāku klientu zvanus ar lūgumu tos atstāt pieejamus, tad kompānija sola, ka šī informācija «Latvenergo» klientu pašapkalpošanās portālā www.e-latvenergo.lv tiks atjaunota un drīzumā atkal būs pieejama.

 
Foto: PantherMedia/ScanPix

Kāpēc nevar norēķināties pa vecam?

Ar februāri, norēķinoties par janvārī patērēto elektroenerģiju, stājas spēkā jaunā norēķinu kārtība, kurā AS «Latvenergo» saviem klientiem piedāvā divas norēķinu metodes – Izlīdzināto maksājumu vai rēķinu.

Tirgus apstākļos vairs netiek saglabāta līdzšinējā norēķinu kārtība, kad klients pats aprēķināja savu maksājuma summu.

Tāpēc turpmāk maksājumu summu aprēķinās elektroenerģijas tirgotājs un nosūtīs klientam informāciju par to – vai nu tas būtu Izlīdzinātais maksājums, vai ikmēneša rēķins.

 
Foto: PantherMedia/ScanPix

Kādēļ par nokavētu maksājumu par decembri Latvenergo atsūta rēķinu jau pēc jaunā tarifa, lai gan decembrī pamata tarifs bija manāmi lētāks par jauno?

Samaksa par patērēto elektroenerģiju klientam ir jāveic līdz nākamā mēneša pēdējam datumam. Tātad, ja klients decembrī patērēja elektroenerģiju, tad viņam par to bija jānorēķinās līdz 31. janvārim. Šī informācija klientiem janvārī atgādināta arī ar reklāmu palīdzību gan radio, gan TV.

Ja uzņēmums janvārī klienta maksājumu nesaņēma, tad, pamatojoties uz noslēgto līgumu, tas pieņem, ka decembrī klients elektroenerģiju nav patērējis. Savukārt februārī, norēķinoties par janvārī patērēto elektroenerģiju, apmaksa notiek jau pēc noslēgtajiem tirgus līgumiem.

«Latvenergo» uzsver, ka klientam dotais laiks, lai norēķinātos par iepriekšējā mēnesī patērēto elektroenerģiju, ir vesels mēnesis.
 
Foto: PantherMedia/ScanPix

Kādēļ man fiksētais rādījums nesakrīt ar e-latvenergo.lv uzrādīto skaitītāja rādījumu?

Iemesli, visticamāk, radušies pagātnē – bieži vien klienti laikus nav pamanījuši tarifu vai PVN likmes izmaiņas un tādējādi, aprēķinot ikmēneša maksājuma summu, varējuši kļūdīties.

Savukārt uzņēmuma norēķinu sistēma, saņemot klienta maksājumu, to attiecina uz aktuālo tarifu.

Ja klients konstatējis starpību, ir aicinājums klientiem sazināties ar «Latvenergo» servisu, lai saņemtu maksājumu pārskatu un vienotos par situācijas risinājumu.

 
Foto: PantherMedia/ScanPix

Veicot maksājumus, iepriekš norādīju savu Latvenergo līguma numuru, taču, saņemot rēķinu SMS, secinu, ka līguma numurs ir cits. Vai līguma numuri tika mainīti?

Līdz ar klientu līgumu izmaiņām saistībā ar tirgus atvēršanos un tarifu izmaiņām klienta līguma numurs var būt mainījies.

Aktuālais līguma numurs ir redzams noslēgtajā tirgus līgumā, kā arī, protams, e-latvenergo.lv.

Aicinām klientus pievērst tam uzmanību, īpaši, ja klients norēķinās internetbankā un norāda maksājuma uzdevumā savu līguma numuru, kā arī ja klients ir bankā noslēdzis līgumu par automātisku rēķinu apmaksu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu