Vai pēc viedo elektrības skaitītāju uzstādīšanas palielinās rēķins?

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Pirms dažām dienām TVNET vēstīja par kādu ģimeni, kurai pēc elektrības skaitītāju nomaiņas esot būtiski palielinājies patērētās elektrības daudzums un līdz ar to par elektrību maksājamā summa. Saistībā ar to lūdzām uzņēmumu «Sadales tīkls» sniegt plašāku informāciju par jaunajiem viedajiem skaitītājiem.

AS «Sadales tīkls» komunikācijas speciāliste Tatjana Smirnova TVNET skaidroja, ka viedie elektroenerģijas skaitītāji atbilst Eiropas Savienības direktīvas prasībām un uzskaita tikpat precīzi kā iepriekš uzstādītie skaitītāji.

«To ieviešana nepalielina klientu izdevumus, bet sniedz būtiskus ieguvumus visām iesaistītajām pusēm – sadales sistēmas operatoram, klientiem un elektroenerģijas tirgotājiem.

Jauno skaitītāju mērķis ir nodrošināt klientus ar detalizētu informāciju par to elektroenerģijas patēriņu, veicināt energoefektivitātes pasākumus un samazināt nepieciešamību apmeklēt klientu objektus, lai veiktu patērētās elektrības uzskaites pārbaudes, kā arī bojājumu gadījumos attālināti paziņot uzņēmumam par radušos problēmu,» viņa norādīja.

Līdzīgi kā citi elektroenerģijas sadales sistēmas operatori Eiropas Savienībā, kas izmaksu samazināšanas un klientu apkalpošanas ērtību labad mājsaimniecību tehnoloģiski novecojušos elektrības skaitītājus aizstāj ar viedo risinājumu elektroenerģijas skaitītājiem, arī AS «Sadales tīkls» uzņēmuma attīstības plāna ietvaros pērn sāka līdzīgu projektu Latvijā. Sākot viedo elektroenerģijas skaitītāju uzstādīšanu aizvadītā gada rudenī,

līdz gada beigām veikta vairāk nekā 50 000 skaitītāju nomaiņa.

Šogad plānots uzstādīt 100 000 viedos elektroenerģijas skaitītājus, un to ieviešana Latvijā tiks pabeigta līdz 2023.gadam.

Ņemot vērā, ka katru gadu verifikācijas termiņa un dažādu tehnisku iemeslu dēļ ir jānomaina 100 000 skaitītāju, šobrīd ekonomiski izdevīgāk ir tos nomainīt ar viedajiem elektroenerģijas skaitītājiem, kas attālināti nodod datus sadales operatoriem par izlietoto elektroenerģiju, tādējādi ļaujot ne vien operatīvi iegūt informāciju, bet arī samazināt skaitītāju apkalpošanas izmaksas. Šobrīd katrs skaitītājs AS «Sadales tīkls» pārstāvim ir jāapmeklē vismaz reizi gadā, turpretī

jaunie skaitītāji ir jāpārbauda vienīgi bojājumu gadījumā.

Turklāt viedie skaitītāji ļaus AS «Sadales tīkls» ātrāk reaģēt bojājumu gadījumos, jo skaitītāji spēs automātiski paziņot uzņēmumam par radušos problēmu.

Uz jaunajiem, viedajiem elektroenerģijas skaitītājiem kā mērinstrumentiem, ko izmanto energoresursu uzskaitē, attiecas tādas pašas metroloģiskās un drošuma prasības kā uz ekspluatācijā esošajiem, un tās Eiropas Savienības līmenī ir noteiktas ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2004/22/EK «Par mērinstrumentiem». Mērinstrumenta atbilstību visiem šīs Direktīvas noteikumiem apliecina CE marķējums un metroloģiskais papildmarķējums (burts «M»).

Veicot elektroenerģijas skaitītāja nomaiņu, AS «Sadales tīkls» informē klientu gan par elektroenerģijas skaitītāja rādījumu, ar kādu ir noņemts iepriekšējais skaitītājs un līdz kuram klientam ir jānorēķinās, gan informāciju par jauno skaitītāju. Klientiem, kuri reģistrējuši mobilā tālruņa numuru AS «Sadales tīkls» datubāzē un norādījuši, ka vēlas saņemt operatīvos paziņojumus SMS formātā, gan pirms, gan pēc elektroenerģijas skaitītāja nomaiņas tiek nosūtīta informatīva īsziņa.

Kā rāda līdzšinējā pieredze,

ar viedo skaitītāju uzstādīšanu uzlabojas elektroenerģijas patēriņa efektivitāte mājokļos, jo klienti aktīvāk pievērš uzmanību savu elektroierīču patēriņam,

un skaitītāju dati palīdz noskaidrot cēloņus jeb iekārtas, kas mājokļos veido lielāko patēriņu, īpaši mūsu prombūtnes laikā. Tāpat klientam ir iespējams operatīvi saņemt un analizēt datus par savu ikstundas elektroenerģijas patēriņu, un līdz šim realizēto pilotprojektu rezultāti rāda, ka detalizētas patēriņa informācijas pieejamība ļauj klientiem tērēt elektroenerģiju daudz efektīvāk, samazinot savu elektroenerģijas patēriņu par 10% un vairāk.

Uzņēmuma pārstāve arī norādīja, ka viedie skaitītāji sniegs priekšrocības gan klientiem, gan elektroenerģijas tirgotājiem. Ņemot vērā, ka viedais skaitītājs sniedz klientam pārskatu par elektrības patēriņu pa stundām, tirgotāji varēs piedāvāt ne tikai nakts un dienas elektroenerģijas tarifus, bet radīs iespēju tirgotāju piedāvājumus veidot vēl elastīgākus. Datu pieejamība ļauj elektroenerģijas tirgotājam sagatavot rēķinus atbilstoši klienta faktiskajam elektroenerģijas patēriņam, kā arī piedāvāt klientam iespēju veikt norēķinus pēc dinamiskas elektroenerģijas cenas, kas piesaistīta elektroenerģijas cenai biržā.

TVNET jau rakstīja par ģimeni, kurai līdz ar skaitītāju maiņu palielinājās elektrības patēriņš un līdz ar to maksājamā summa.

Kāda ir Tava pieredze ar elektrības rēķiniem un skaitītājiem?

Ja vēlies dalīties, raksti savu viedokli ziņas komentāros vai uz e-pastu lasitaji@tvnet.lv!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu