Pēc skaitītāju maiņas ģimenes elektrības rēķins pieaug trīs reizes

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET lasītāja

Ko darīt ģimenei, kuras elektrības patēriņš pēc skaitītāja nomaiņas pēkšņi kļuvis trīsreiz lielāks? TVNET lasītāja ir neizpratnē, kāpēc līdz ar jaunu skaitītāju tik būtiski kāpis elektrības patēriņš un līdz ar to rēķina summa, jo ģimene elektrību šogad janvārī tērējusi tieši tāpat, kā to darīja visus iepriekšējos gadus. Uzņēmums «Sadales tīkls» apstiprināja, ka pagājušā gada beigās vecais skaitītājs nomainīts pret jaunākās paaudzes jeb viedo risinājumu skaitītāju, kā arī sniedza skaidrojumus, kāpēc parādās lielāks elektrības patēriņš.

TVNET lasītāja rakstīja, ka iepriekš daudzus gadus ģimene mēnesī notērēja līdz aptuveni 200 kWh elektrības, taču līdz ar jauna skaitītāja uzstādīšanu viņu patērētās elektrības apjoms palielinājies vairāk nekā trīskārt - līdz vairāk nekā 600 kWh.

Lasītājai nav saprotams, kāpēc līdz ar jaunu skaitītāju tik būtiski kāpis arī elektrības patēriņš, jo viņi elektrību šogad janvārī tērējuši tieši tāpat kā visus iepriekšējos gadus.

Līdz ar it kā pieaugušo elektrības patēriņu būtiski palielinājusies arī maksājamā rēķina summa - līdz šim viņi par elektrību maksāja 30-50 eiro, bet tagad summa ir būtiski lielāka.

«Iepriekš nekad par elektrību nebijām maksājuši vairāk par 50 eiro mēnesī.»

Cits skaitītājs, cits elektrības patēriņš? Kā tas iespējams?...

«Pēc jaunā skaitītāja uzlikšanas no pagājušā gada 22.decembra līdz 3.februārim, proti, 40 dienās, skaitītājs uzrādīja gandrīz 650 kWh elektrības patēriņu!

Biju šokā, jo, neskatoties uz daudzbērnu ģimenes atlaidi, mums par elektrību pēkšņi jāmaksā trīs reizes vairāk.

Ievadot skaitītāja rādījumu «Latvenergo» mājaslapā, mums parādījās, ka jāmaksā 105-108 eiro.

Aizejot pie Latvenergo konsultantiem, viņi mūs centās nomierināt: «Nesatraucieties, jums iepriekš ir izveidojusies pārmaksa…»

Kā var būt tā, ka, iepriekš maksājot par 200 kWh, ir izveidojusies pārmaksa, bet pēc jaunā skaitītāja uzlikšanas mēs esam patērējuši trīs reizes lielāku elektrības daudzumu?

Uz šo jautājumu konsultante atbildēja, ka jaunie skaitītāji nolasa arī visas televizora lampiņas un kontaktos atstātos lādētājus...

Vai tad tie nieka elektrības patērētāji var mēneša laikā izlietot 400 kWh?»

TVNET lasītāja arī atsūtīja fotogrāfijas, kas apliecina, ka dzīvoklī patērētās elektrības apjoms pēc skaitītāju maiņas pārsniedzis 600 kWh
TVNET lasītāja arī atsūtīja fotogrāfijas, kas apliecina, ka dzīvoklī patērētās elektrības apjoms pēc skaitītāju maiņas pārsniedzis 600 kWh Foto: TVNET lasītāja

Turklāt ģimene noskaidrojusi, ka arī vairākiem citiem draugiem un paziņām palielinājies patērētās elektrības daudzums pēc tam, kad viņu miteklī uzstādīts jauns skaitītājs.

«Taču nevienam elektrības rēķins nepieauga tik krasi kā mums. Kāpēc mums par elektrību pēkšņi jāmaksā daudz lielāka summa, ja mūsu tērēšanas paradumos nekas būtiski nav mainījies?» lasītāja pauda neizpratni.

Nomaina vecos skaitītājus

Savukārt AS «Sadales tīkls» komunikācijas speciāliste Tatjana Smirnova TVNET skaidroja - līdzīgi kā citi elektroenerģijas sadales sistēmas operatori Eiropas Savienībā, kas izmaksu samazināšanas un klientu apkalpošanas ērtību labad mājsaimniecību tehnoloģiski novecojušos elektrības skaitītājus aizstāj ar jaunākās paaudzes jeb viedo risinājumu elektroenerģijas skaitītājiem, arī AS «Sadales tīkls» 2014. gadā uzņēmuma attīstības plāna ietvaros sāka līdzīgu projektu Latvijā.

Viedo elektroenerģijas skaitītāju uzstādīšanas mērķis ir nodrošināt klientus ar detalizētu operatīvo informāciju par to elektroenerģijas patēriņu, veicināt energoefektivitātes pasākumus un samazināt nepieciešamību apmeklēt mājsaimniecības vai uzņēmumus, lai veiktu patērētās elektrības uzskaites pārbaudes.

Šie skaitītāji nodrošinās arī iespēju efektīvāk realizēt elektrības zudumu kontroli,

aprēķinus, kā arī saņemt operatīvu informāciju par sprieguma atslēgumiem, ļaujot bojājumu gadījumos ātrāk atjaunot klientam elektroapgādi.

Kas noticis konkrētajā situācijā?

Uzņēmumā apstiprināja, ka elektroenerģijas skaitītāja maiņa lasītājas dzīvoklī tika veikta 22. decembrī, un tajā patērētā elektroenerģija tiek uzskaitīta divās laika zonās - dienas zonā (darbdienās no plkst. 7.00 līdz 23.00), nakts zonā (no plkst. 23.00 līdz 7.00) un nedēļas nogalēs.

Veicot elektroenerģijas patēriņa datu analīzi, ko nodrošina viedais elektroenerģijas skaitītājs, konstatēts, ka no skaitītāja uzstādīšanas brīža līdz šā gada 1. februārim elektroenerģijas patēriņš dzīvoklī dienas zonā ir lielāks nekā nakts zonā un nedēļas nogalēs. Pēc AS «Sadales tīkls» rīcībā esošajiem datiem no 22.decembra līdz 3.februārim dzīvoklī ir patērētas mazāk nekā 650 kWh, nevis kā to norāda klients. Jāņem vērā, ka elektroenerģijas skaitītāja maiņa tika veikta ziemas periodā un jebkuram klientam ziemas laikā elektroenerģijas patēriņš ir daudz augstāks nekā vasaras mēnešos.

Līdz elektroenerģijas skaitītāja maiņas brīdim klients par patērēto elektroenerģiju norēķinājās pēc Izlīdzinātā maksājuma metodes, kas neattēlo reālo elektroenerģijas patēriņu ziemas vai vasaras mēnešos, bet klienta kopējais prognozējamais 12 mēnešu elektroenerģijas patēriņš tiek sadalīts un

ziemā, kad elektroenerģijas patēriņš ir lielāks, klientam jāmaksā mazāk, bet vasarā, kad patēriņš ir mazāks, – jāmaksā vairāk.

Klients norēķinus veica, maksājot vienu noteiktu ikmēneša summu, kas tika aprēķināta, balstoties uz vidējo objekta elektroenerģijas patēriņu pēdējo 12 mēnešu laikā.

Ne vienmēr izvēlētais tarifs ir izdevīgs

Norēķinoties pēc Izlīdzinātā maksājuma metodes, AS «Sadales tīkls» iesaka klientiem sekot līdzi savam elektroenerģijas patēriņam, jo, mainoties iekārtu lietošanas paradumiem vai, ja tiek iegādātas jaunas vai izmantotas nolietojušās un bojātas elektroiekārtas, elektroenerģijas patēriņš mājsaimniecībā var būtiski pieaugt. Līdz ar viedā skaitītāja uzstādīšanu klients varēs sekot līdzi savam ikstundas elektroenerģijas patēriņam, kā arī norēķināties par iepriekšējā mēnesī faktiski patērēto elektroenerģiju.

Pirms izvēlaties elektroenerģijas piedāvājumu ar divām laika zonām, AS «Sadales tīkls» aicina lietotājus noskaidrot savu elektroenerģijas patēriņa sadalījumu, vienu nedēļu pierakstot skaitītāja rādījumu darbdienās plkst. 7.00 un 23.00. Svarīgi ir saprast, ka

nakts un nedēļas nogales tarifa efektivitāte un ekonomiskais pamats izpaužas tikai tad, ja patēriņa proporcija nakts stundās ir lielāka,

ja klients īpaši domā, plāno un organizē savus paradumus un nozīmīgu daļu elektroenerģijas patērē darbdienu vakaros no plkst. 23.00 līdz 7.00, kā arī brīvdienās. Ja patēriņa proporcija ir 50:50 vai nakts zonā un nedēļas nogalē patēriņš ir mazāks, tad gaidītā efekta var arī nebūt.

Sazināsies ar konkrēto lasītāju

Bet AS «Latvenergo» preses sekretāre Sandra Vējiņa TVNET norādīja, elektroenerģijas tirgotāja pārstāvji sazināsies ar šo TVNET lasītāju, lai vienotos par iespējamām izmaiņām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu