«McDonald’s»: Mūsu lielākais konkurents ir mājās gatavots ēdiens

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Lielākais «McDonald's» konkurents Latvijā ir esošo un potenciālo klientu mājas virtuve jeb mājās gatavots ēdiens, stāsta «McDonald’s» attīstības licences īpašnieks Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Grieķijā un Maltā Melo Hili un «McDonald’s» centrālās divīzijas prezidents Hamzats Hasbulatovs.

Tāpēc ķēdei «McDonald’s» ir jācenšas izdomāt dažādus veidus, kā izvilināt klientu ārā no mājas, lai tas dotos uz «McDonald’s».

Hasbulatovs atzīmē, ka konkurence vienmēr liek būt modram, censties atrast jaunus risinājumus, piedāvājumus klientu piesaistei vai noturēšanai. Tāpēc pēdējo dažu gadu laikā «McDonald's» ir veicis ievērojamas investīcijas, lai, piemēram, pārveidotu esošās ēstuves atbilstīgi jaunākiem ēstuvju konceptiem.

«Tāpat jāņem vērā, ka ar katru gadu arvien lielāku nozīmi ēdināšanas biznesā iegūst informācijas tehnoloģiju un digitālo tehnoloģiju attīstība un to piedāvātie risinājumi. Lai noturētu esošos klientus un piesaistītu jaunus, ir nepieciešams sekot līdzi jaunākajām tendencēm tehnoloģiju tirgū un piedāvāt jaunas iespējas klientiem,» atzīst Hasbulatovs.

Bet Hili norāda, ka tāpēc «McDonald's» kā viens no ēdināšanas tirgus līderiem Baltijā turpina izaugsmi. Piemēram, Latvijā gada laikā «McDonald's» ēstuves apmeklē gandrīz desmit miljoni klientu, bet visā Baltijā gada laikā «McDonald's» apkalpo 26,5 miljonus klientu.

Taču, raugoties no iedzīvotāju augošā paraduma ēst ārpus mājām, Latvijā noteikti ir ievērojams potenciāls audzēt tirgu. «Mūsu galvenais stratēģiskais mērķis turpmākajiem 20 gadiem ir turpināt veidot savu industriju, dažādojot piedāvājuma klāstu un klientu apmeklējuma pieredzi,» stāsta Hili.

Arī Hasbulatovs atzīst Baltijas un Latvijas tirgu izaugsmes potenciālu. Viņš skaidro, ka, salīdzinot, piemēram, ar tik piesātinātu tirgu kā Zviedrija, kur uz 27 000 iedzīvotāju atrodas vismaz viena «McDonald's» ēstuve, un ņemot vērā iedzīvotāju skaitu Baltijas reģionā, noteikti var teikt, ka «McDonald's» vēl ir, kur augt.

Tāpēc, kā atzīmē Hasbulatovs, svarīgākais ir turpināt veikt ieguldījumus servisa uzlabošanā, inovāciju ieviešanā, kā arī piedāvājuma klāsta paplašināšanā.

«Iespējams, ka dažu gadu laikā varēsim klientiem piedāvāt iespēju veikt pasūtījumu un norēķinus, izmantojot viedtālruņa aplikāciju. Tāpat nav izslēgta iespēja, ka kādudien varēsim nodrošināt klientiem iespēju ne tikai veikt pasūtījumu no esošā piedāvājuma, bet arī pašiem, izmantojot, piemēram, digitālās tehnoloģijas, izveidot savu burgeru no «McDonald's» piedāvātajām sastāvdaļām,» stāsta Hasbulatovs.

Kā ziņots, nākamo trīs gadu laikā «McDonald’s» attīstībā Baltijas valstīs plānots investēt aptuveni 15 miljonus eiro, no kuriem seši miljoni eiro tiks investēti Latvijas ķēdes attīstībā.

Nākamo trīs gadu laikā Latvijā paredzēts atvērt vēl trīs ēstuves, kā arī sākt Latvijā esošajās ēstuvēs ieviest jaunas tehnoloģijas un klientiem ērtus risinājumus ēdiena pasūtīšanā. «No nākamā gada Baltijā, sākot ar Latviju, plānota pašapkalpošanās ēdienu pasūtīšanas un norēķinu kiosku ieviešana,» teica Hili.

Jautāti par šī gada finanšu rezultātiem, «McDonald's» pārstāvji atzīmē, ka pērn Baltijā apgrozījumus bijis ap 50 miljoniem eiro. Taču šogad Latvijā plānots apgrozījuma pieaugums 5-10% apmērā, salīdzinot ar apgrozījumu pērn.

«McDonald’s» ir ātrās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs ar vairāk nekā 34 000 ēstuvju, kurās ik dienu apkalpo ap 69 miljoniem klientu 119 valstīs. Vairāk nekā 80% «McDonald’s» ēstuvju pārvalda franšīzes vai uzņēmumi, kuri ieguvuši «McDonald’s» attīstības licenci.

Kā «McDonald’s» attīstības licences turētājai Maltas kompānijai SIA «Premier Capital» pieder 60 «McDonald’s» restorāni Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Maltā un Grieķijā, kas nodarbina vairāk nekā 2800 cilvēku.

Kā liecina «Firmas.lv» informācija, SIA «Premier Restaurants Latvia» pērn apgrozīja 29,63 miljonus eiro, kas ir par 23% vairāk nekā 2012.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 24,19 miljonus eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa pērn pieauga par 18%, sasniedzot 632 729 eiro, 2012.gadā uzņēmuma peļņa bija 536 321 eiro.

«McDonald’s» darbību Latvijā sāka 1994.gadā, atverot ēstuvi Vecrīgā. Patlaban «McDonald’s» pārstāvniecībai Latvijā - SIA «Premier Restaurants Latvia» - ir 11 ēstuves (desmit Rīgā un viena Jelgavā).

Uzņēmuma pamatkapitāls ir 4 237 289 eiro. «Premier Restaurants Latvia» pilnībā pieder Maltā reģistrētajai kompānijai «Premier Capital Limited».

Pēc kompānijas sniegtajiem datiem, «McDonald’s» ar vairāk nekā 26 miljoniem apmeklētāju gadā ir populārākais ēdināšanas tīkls Baltijas valstīs. Bet ar vidēji 9,6 miljoniem apmeklētāju gadā «McDonald’s» ir populārākais restorānu tīkls Latvijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu