Iepriekšējā «Pasažieru vilciena» valde pārāk paļāvusies uz papildu naudu no valsts (8)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Bijušais «Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis par daudz paļāvās uz to, ka uzņēmumam izdosies iegūt papildu finansējumu no valsts budžeta, intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja uzņēmuma jaunais valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

«Tas nav pārmetums, bet es redzu, ir bijusi diezgan liela paļaušanās un cerība uz to, ka izdosies iegūt papildu finansējumu dotācijas veidā no valsts budžeta, kā tas notika 2013.gadā,» norāda Lubāns, vērtējot Birkmaņa valdes darbu.

Pērn tas esot bijis pozitīvi - tika piešķirti papildu 14 miljoni latu, jo tas zināmā mērā izglāba kompāniju, skaidro jaunais uzņēmuma vadītājs, taču norāda, ka tas izglāba kompāniju uz kādu brīdi, jo situācija šādā veidā nevarēja turpināties bezgalīgi.

«Šo gadu nodzīvot, vismaz sākt un tērēt naudu ar 13 miljonu eiro deficītu, tas manā redzējumā nebija saprātīgi, jo tad glābiņš varēja būt tikai adekvātas summas izprasīšana no valsts budžeta, bet tāda cerība bija maza,» skaidro Lubāns.

Viņš arī norāda, ka ar nevienu no bijušajiem valdes locekļiem šobrīd un arī iepriekš nekāda veida darba attiecības kā darba devējam un ņēmējam nav bijušas. Nākotnē arī nav plānots. Lubāns redzot pašreizējo valdi kā ilgtermiņā strādājošu komandu, jo abi valdes locekļi pilnībā pārzinot dzelzceļa jautājumus. «Tie ir tie plusi, ar ko varētu strādāt ilgtermiņā,» secina Lubāns.

Kā ziņots, satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) žurnālistiem iepriekš skaidroja, ka iepriekšējā PV valde pieprasījusi 14 miljonus eiro šogad un 16 miljonus eiro nākamgad, lai samaksātu «Latvijas Dzelzceļam» (LDz) par infrastruktūras izmantošanu, kaut gan šāda nauda nav paredzēta budžetā. Šogad valsts dotācija PV ir 32 miljoni eiro, un ar to uzņēmumam jāiztiek.

Jau ziņots, ka 8.jūlijā tika iecelta jauna valde - par «Pasažieru vilciena» jauno valdes priekšsēdētāju tika iecelts Lubāns, valdes locekļi - Māris Bremze un Mikus Pērse.

AS «Pasažieru vilciens» jaunā valde 23.jūlijā pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu nomas iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.

Valde plāno līdz augusta beigām sagatavot ceļa karti, kādā veidā nonākt līdz veiksmīgai ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā - līdz 2016.gadam, teikts uzņēmuma paziņojumā medijiem.

«Pasažieru vilciena» jaunā valde divu nedēļu laikā kopš savas darbības sākuma ir pārskatījusi un apstiprinājusi uzņēmuma iepriekšējā finanšu gada pārskatu. Iesniegšanai akcionāram sagatavoti arī 2014.gada budžeta grozījumi, kuros atrasta iespēja optimizēt resursus un samazināt zaudējumus par vismaz pieciem miljoniem eiro.

«Pasažieru vilciena» valde panākusi principiālu vienošanos ar VAS «Latvijas Dzelzceļš» par infrastruktūras pamatpakalpojumu maksājumu kārtību.

Šī ir jau otrā reize, kad neizdodas iecere konkursā tikt pie jauniem vilcieniem. Pirms tam, 2012.gada aprīlī, «Pasažieru vilciens» un Spānijas uzņēmums «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» (CAF) parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās «Pasažieru vilciena» valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Taču par līguma grozījumiem ar CAF vienošanās netika panākta. Neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantoto Kohēzijas fonda finansējumu valdība pārdalīja par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.

Komentāri (8)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu