Patērētājs vēl nav pieradis pie eiro (17)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Tas, ka iedzīvotāji šī gada sākumā tērējuši mazāk un tēriņu pieaugums bijis divtik lēnāks, varētu būt skaidrojams ar to, ka patērētājs vēl nav pieradis pie eiro valūtas ieviešanas Latvijā, komentāru par mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugumu februārī sniedz «Swedbank» ekonomiste Kristilla Skrūzkalne.

Lai arī gada sākumā tika paaugstināta minimālā alga, kā arī neapliekamais minimums un atvieglojumi par apgādājamajiem, kā arī nedaudz tika samazināta sociālās apdrošināšanas iemaksu likme, tomēr iedzīvotāji preču tēriņos kļuvuši piesardzīgāki, situāciju skaidro Skrūzkalne.

Viņa gan uzskata, ka tas ir īslaicīgi, kamēr tiks pierasts pie cenām eiro izteiksmē.

«Iepriekš bijām gaidījuši, ka mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpums varētu kļūt straujāks gada otrajā pusē un gadā kopumā izaugsme varētu sasniegt ap 4-5%,» atklāj Skrūzkalne.

Tomēr izaugsme varētu būt nedaudz lēnāka par iepriekš prognozēto saistībā ar Krievijas-Ukrainas konflikta ietekmi uz eksportu un investīcijām un to, kā tas atsauksies uz darba tirgu un iedzīvotāju noskaņojumu, piebilst Skrūzkalne.

Jau ziņots, ka februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājās par 0,1%, bet 2014.gada februārī salīdzinājumā ar 2013.gada februāri pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Komentāri (17)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu