Pircēji tirdzniecības vietas izmanto kā naudas maiņas punktus (5)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Nolūkā izmainīt lielā nomināla eiro banknotes pircēji tirdzniecības vietas izmanto kā naudas maiņas punktus, atzīst SIA «Narvesen Baltija» pārstāvis Andis Aleksandrovs.

Viņš norāda - lai arī darbinieki patlaban ir pieraduši pie eiro, turklāt klienti lielākoties jau norēķinās ar eiro, tomēr pircēji salīdzinoši bieži maksā ar 20 un 50 eiro banknotēm. «Tas, visticamāk, skaidrojams ar to, ka bankomātos lielākoties nav pieejamas piecu eiro banknotes, tāpēc iedzīvotāji izmanto tirdzniecības vietas kā valūtas maiņas punktus.»

Aleksandrovs stāsta, ka visvairāk pārdevēju darbu pēc eiro ieviešanas kopumā apgrūtina naudas skaitīšana, kad pircēji ļoti bieži vēlas norēķināties ar uzkrātajām santīmu monētām vai arī lielas nominālvērtības banknotēm.

Gada pirmajās pāris dienās, salīdzinot ar parastu ikdienu, skaidras naudas norēķinu īpatsvars «Narvesen» tirdzniecības vietās pieauga par aptuveni pieciem procentpunktiem un aptuveni puse no skaidras naudas norēķiniem tika veikti latos.

«Taču pēdējo dienu laikā skaidras naudas norēķinu īpatsvars ir atgriezies iepriekšējā līmenī un aptuveni divas trešdaļas klientu norēķinās eiro valūtā,» atzīmē «Narvesen» pārstāvis.

Jau ziņots, ka Latvija līdz ar gadu miju pievienojās eirozonai, tādējādi nomainot latus pret eiro.

Mazumtirdzniecības uzņēmums «Narvesen Baltija» pagājušajā gadā palielinājis apgrozījumu un sasniedzis uzņēmuma vēsturē lielāko peļņu no pamatdarbības - 1,99 miljoni eiro, kas ir 26% pieaugums salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Kopumā «Narvesen» mazumtirdzniecības apgrozījums 2012.gadā sasniedza 64,46 miljoni eiro, kas ir par 1,4% vairāk nekā gadu iepriekš. Kopējie pārdošanas apjomi pērn uzrādīja augšupejošu tendenci, savukārt visaktuālākais produktu segments bija kafija un līdzņemamās uzkodas.

«Narvesen» franšīzes darbību Latvijā pārrauga uzņēmumi SIA «Narvesen Baltija» un AS «Preses apvienība», kuri pieder norvēģu uzņēmumam «Reitan Convenience». «Narvesen» iekļauts «Reitan» uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā «Narvesen», «Pressbyrån», «R-kiosk» un «7-Eleven».

«Narvesen» grupas uzņēmumam pieder 245 kioski un veikali Rīgā un Latvijā.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu