PTAC: kolektīvās iepirkšanās portāli pabojājuši tirgu (9)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Kolektīvās iepirkšanās portāli ir pabojājuši tirgu un cilvēku domāšanu par atlaidēm, intervijā pauda Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadītāja Baiba Vītoliņa.

Viņa atzina, ka PTAC par kolektīvās iepirkšanās portāliem arī šogad ir saņēmis sūdzības. «Viennozīmīgi daudz problēmu ir saistītas ar to, kas tajos tiek reklamēts un cik lielā mērā tās tiešām ir vai nav atlaides. Es neticu, ka kaut ko var visu laiku pārdot ar 50% atlaidi, tādā gadījumā norādītā atlaides cena patiesībā ir īstā cena. Šie portāli ir nedaudz pabojājuši tirgu un cilvēku domāšanu par to, ka viss ir ar atlaidēm. Idejiski šiem portāliem vajadzētu strādāt kā reklāmas pasākumam, piedāvājot iegādāties atlaidi tikai pirmajam, piemēram, frizētavas apmeklējumam. Bet Latvijā tie ir palikuši par tādām kā izpārdošanu lapām, kas man neliekas simpātiski,» sacīja PTAC direktore.

Viņa informēja, ka PTAC ir sagatavojis vadlīnijas šo portālu darbībai, kurās pateikts, ko drīkst un ko nedrīkst darīt. «Ir daudz neskaidrību par atteikuma tiesībām, kā var vai nevar atteikties no kupona vai preces. Par to daudz strīdu ir bijis. Tāpat neskaidrības bijušas par to, kā drīkst norādīt atlaides. Viņiem ir jāpierāda, ka cena, no kuras it kā tiek piedāvāta atlaide, tiešām arī tāda ir. Protams, liela loma ir pašiem patērētājiem, izvērtējot, vai attiecīgais produkts tiešām ir tas, ko viņi vēlas,» norādīja Vītoliņa.

Viņas novērojumi liecina, ka dažkārt cena, kas it kā tiek pasniegta kā 50% atlaide, patiesībā arī ikdienā ir tikpat liela. «Cilvēkiem pašiem būtu jāskatās, vai tas patiesi ir izdevīgi. Bet mēs tikai pērkam tāpēc, ka šķiet lēti, bet arī šajā gadījumā darbojas teiciens - kas lēti pērk, tas dārgi maksā,» teica Vītoliņa.

Galvenokārt sūdzības saistībā ar kolektīvās iepirkšanās portāliem ir saistītas ar saņemtā produkta vai pakalpojuma slikto kvalitāti. Vienlaikus cilvēki arī neko daudz negaida no attiecīgā produkta vai pakalpojuma, ja to iegādājas ar 50% atlaidi. «Tas nav īsti pareizi, ka patērētājs daudz negaida tāpēc, ka maksā lēti. Tā nedrīkstētu būt, jo tev ir jāsaņem tāds pats pakalpojums. Tāpat ir dzirdēts, ka, piemēram, kafejnīcās tiek sagatavotas pavisam citas porcijas kuponu īpašniekiem. Ir bijušas arī lietas, kad komersanti nemaz nesniedz pakalpojumus, ko patērētāji iegādājušies, tikai paņem naudu. Sūdzības saņemtas arī par to, ka kuponus nevar izmantot konkrētās dienās,» klāstīja Vītoliņa.

Komentāri (9)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu