Dzelzceļa transporta padome vienojas par kravas vagonu izmantošanas tarifa samazināšanu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TASS/Scanpix

Sadraudzības dalībvalstu 67.Dzelzceļa transporta padomes sēdē Rīgā panākta vienošanās par kravas vagonu izmantošanas tarifa samazināšanu un vienoto kustības grafiku, preses konferencē pēc padomes sēdes sacīja Krievijas dzelzceļa prezidents Oļegs Belozerovs.

Kravas vagonu izmantošanas tarifs tiks samazināts no 2018.gada 1.maija, savukārt vienotais pasažieru un starptautisko konteinervilcienu kursēšanas grafiks stāsies spēkā šā gada 10.decembrī.

Saskaņā ar jauno vienoto kustības grafiku kursēs 111 starptautiskās satiksmes pasažieru vilcienu pāri un 26 pierobežas starppilsētu vilcienu pāri 18 Dzelzceļa transporta padomes dalībvalstīs.

Belozerovs arī informēja, ka šā gada deviņos mēnešos kopējie 18 dalībvalstu kravu iekraušanas plāni ir izpildīti par 102%, bet starptautiskie kravu pārvadājumi auguši par 10,5% salīdzinājumā ar pagājušo gadu.

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš aģentūrai LETA sacīja, ka Rīgā notikušajā sēdē izdevies vienoties par kravas vagonu izmantošanas tarifu samazināšanu. «Šis jautājums nebija atrisināts astoņus gadus, tāpēc panākto vienošanos droši var dēvēt par «Rīgas pagriezienu»,» uzsvēra Bērziņš.

LDz prezidents norādīja, ka vienošanās par tarifiem ļaus efektivizēt kravas vagonu izmantošanu un samazinās izmaksas, jo ļaus daudz lielākā apjomā nodrošināt vagonu piekraušanu ar kravām abos virzienos. «Piemēram, Latvijai piederoši vagoni bieži nonāk Krievijā vai Kazahstānā un tagad tie daudz retāk atpakaļceļu mēros tukši. Ja pirms 30 gadiem labs rādītājs skaitījās 70% vagonu nodrošināšana ar kravām atpakaļceļam, tad tagad tas ir daudz mazāks, taču panāktā vienošanās ļaus daudz vairāk vagonus nodrošināt ar kravām,» skaidroja Bērziņš.

Dzelzceļa transporta padome dibināta 1992.gada martā, lai koordinētu starptautisko pārvadājumu attīstību pa dzelzceļu 1520 milimetru sliežu platuma 18 valstīs un sekmētu starptautisko sadarbību transporta jomā. Latvijā Dzelzceļa transporta padomes sēde pēdējoreiz norisinājusies 2010.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu