LDz vadītājs: Eirāzijas tranzīta koridoru attīstīšana ir Latvijas transporta un loģistikas nozares prioritāte

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Eirāzijas tranzīta koridoru attīstīšana ir Latvijas transporta un loģistikas nozares prioritāte, šodien Ķīnas galvaspilsētā Pekinā notiekošajā Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes plenārsēdē sacīja AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.

Kopā ar Baltkrievijas un Kazahstānas dzelzceļu vadītājiem uzstājoties sēdes pirmajā sesijā par dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstīšanu starp Āziju un Eiropu, Bērziņš uzsvēra, ka ģeogrāfiskais izvietojums Latvijai ļauj efektīvi nodrošināt gan pārvadājumus starp austrumiem un rietumiem, gan ziemeļiem un dienvidiem, turklāt Latvijas priekšrocība ir trīs neaizsalstošās ostas, caur kurām kravas pa jūru tālāk iespējams nogādāt Rietumeiropā un Skandināvijas valstīs.

LDz prezidents sēdes dalībniekus arī iepazīstināja ar katras ostas kapacitāti, priekšrocībām kravu apstrādes jomā, tādējādi akcentējot transporta un loģistikas nozares integrēto pieeju kravu īpašnieku vajadzību nodrošināšanā.

Bērziņš klātesošajiem atzīmēja, ka Latvija kravu pārvadājumu nozarē ir līdere starp Baltijas valstīm un LDz koncerna uzņēmums «LDz Cargo» ir viens no lielākajiem dzelzceļa kravu pārvadātājiem Eiropas Savienībā.

Savukārt, runājot par «Rail Baltica» projektu, viņš pauda, ka tas pavērs iespējas palielināt kravu pārvadājumu apmēru ziemeļu-dienvidu transporta koridorā un austrumu virzienā. Vienlaikus pie Rīgas, Salaspilī, taps jauns loģistikas centrs, kurā plānots apstrādāt kravas, kas tiek pārvadātas maršrutā Skandināvija-Krievija-Ķīna.

«Latvijai Eirāzijas transporta koridora attīstība ir viena no transporta un loģistikas nozares prioritātēm. LDz ir ieinteresēts multimodālo maršrutu attīstīšanā, izmantojot gan Latvijas, gan citu valstu tranzīta potenciālu,» sacīja Bērziņš.

Uzsverot LDz līdzšinējo pieredzi un ietekmi kravu pārvadājumu nozarē, uzņēmuma vadītājs pieminēja šogad noslēgto sadarbības memorandu ar vienu no lielākajām loģistikas kompānijām «DHL Global Forwarding Greater China», kā arī notiek aktīva sadarbība ar Dīsburgas ostu Vācijā. Lai šo sadarbību nostiprinātu un palielinātu kravu apmēru, šogad ir parakstīts sadarbības memorands starp Latvijas Satiksmes ministriju un «Duisport».

Pēc Bērziņa teiktā, šī sadarbība dos iespēju Latvijai pieslēgties arī tranzīta koridoriem, kas izmanto Minskas pievārtē izveidoto loģistikas centru «Lielais akmens».

LDZ ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un LD koncerna valdošais uzņēmums.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu