ATD plāno uzrunāt Rīgas un Pierīgas pašvaldības saistībā ar sadrumstaloto sabiedriskā transporta sistēmu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Autotransporta direkcija (ATD) plāno uzrunāt Rīgas un Pierīgas pašvaldības saistībā ar sadrumstaloto sabiedriskā transporta sistēmu reģionā, pauda direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

OECD secinājusi, ka transporta plānošana Rīgā un tās reģionā ir fragmentēta un neatspoguļo Rīgas reģiona mērogu. Organizācijas ieskatā nepieciešama koordinācija starp Rīgas reģiona pašvaldībām, lai izveidotu augstas kvalitātes un konkurētspējīgu sabiedriskā transporta sistēmu. Vienlaikus, plānojot integrētu sabiedriskā transporta tīklu, centrālās valdības līdzfinansējumam būtu pozitīvs efekts uz pārvadājumu tarifiem un grafikiem.

Runājot par centrālās valdības līdzfinansējumu, Godiņš atzīmēja, ka OECD konstatētajā ir pretrunas - biļešu cenas un grafiku nosaka pasūtītājs, kurš arī apņemas segt zaudējumus. Savukārt gadījumā, ja valdībai vajadzētu līdzfinansēt arī pilsētas satiksmi, tas valsts maciņam maksātu būtiski vairāk, nekā patlaban.

Vienlaikus viņš atzina, ka daļa taisnības OECD ir saistībā ar sadrumstaloto sabiedriskā transporta plānošanu Rīgā un tās reģionā. Problēma veidojusies objektīvu un vēsturisku iemeslu dēļ, rajonu padomēm pirms daudziem gadiem slēdzot līgumus ar pārvadātājiem. Gan Rīgā, gan Pierīgā rajona padome izvēlējās savā teritorijā pasūtījuma apmēru un slēdza līgumus par sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu.

Pēc Godiņa teiktā, attiecīgi, piemēram, Ādažu, Babītes, Ķekavas vai citas pašvaldības domā, kā nodrošināt teritorijā sabiedrisko transportu uz galvaspilsētu, kur strādā liela daļu iedzīvotāju, taču nereti neraugās plašāk. Attiecīgi veidojas sadrumstalota sabiedriskā transporta plānošana, ņemot vērā lielo pašvaldību skaitu reģionā - vietām satiksme ir harmonizēta ar galvaspilsētas sabiedrisko transportu, kas izbrauc ārpus Rīgas, bet citur nav.

Viņš pastāstīja, ka ir pagājuši gandrīz 10 gadi, kopš rajonu padomes slēdza līgumus ar pārvadātājiem, un situācija ir krietni mainījusies, būtiski augot gan iedzīvotāju skaitam Pierīgā, gan privāto transportlīdzekļu skaitam. Iedzīvotājiem ir svarīgs ātrums, ērtība un kvalitāte, tāpēc sabiedriskā transporta pakalpojuma plānošanai jābūt tādai, lai iedzīvotāji pēc iespējas ātrāk varētu nokļūt galvaspilsētā.

Godiņš pauda apņemšanos runāt ar atbildīgajām amatpersonām gan Rīgas, gan Pierīgas pašvaldībās, lai centos saprast, vai iespējams rast kādus risinājumus situācijas uzlabošanai. To mēģināts darīt jau pavasarī, taču tad traucējošs faktors bija pašvaldību vēlēšanas, kas varēja mainīt vadību novados. Patlaban ir svarīgi saprast, kādas ir Rīgas un Pierīgas pašvaldību vēlmes attiecībā uz sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu un vai ir iespējama maršrutu tīkla koordinētākā plānošana.

Vienlaikus viņš piebilda, ka būtiska loma reģionā ir arī pasažieru vilcienu satiksmei, kas no pilsētas satiksmes viedokļa ir efektīvais transporta veids un tam būtu jāatvēl nozīmīga loma kopējā maršrutu tīkla plānošanā.

Godiņa ieskatā lielā iedzīvotāju skaita dēļ Rīgu un Pierīgu no sabiedriskās transporta viedokļa varētu noteikt par specifisku zonu, kam varētu sekot korekcijas kopējā sistēmā, izvērtējot praktiskos un finansiālos aspektus, taču tam nepieciešama pašvaldību vēlme iesaistīties.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu