Latvijas paviljons «EXPO Astana 2017» iegūst bronzas godalgu

 

Ar bronzas godalgu par labāko dizainu paviljonu grupā līdz 400 kvadrātmetru platībai Latvija 10.septembrī noslēdza dalību starptautiskajā izstādē «EXPO Astana 2017». Dalība šajā izstādē Latvijai bija svarīga, jo Kazahstāna Latviju saskata kā bāzes punktu kravām no Eiropas uz Āziju, un atpakaļ.

Kopumā izstādi apmeklējuši vairāk nekā 3,5 miljoni interesentu, un liela daļa no tiem viesojušies arī Latvijas paviljonā. Centrālais notikums tajā bija jūlija vidū notikusī Tranzīta un loģistikas nedēļa, ko apmeklēja gan Latvijas Valsts prezidents Raimonds Vējonis un Kazahstānas premjerministra pirmais vietnieks Askars Mamins, gan arī lielāko loģistikas uzņēmumu vadītāji.

Kazahstāna ir augoša un dabas resursiem bagāta ekonomika – potenciāli liels kravu piegādātājs. Tā jau šobrīd ir lielākais Latvijas tirdzniecības partneris Vidusāzijas reģionā un tas ir arī ceļš uz Ķīnas austrumiem, tāpēc – būtisks sadarbības partneris Latvijas centieniem piesaistīt Ķīnas kravas vietējām ostām un dzelzceļam.

Reklāma

Kazahstāna jau patlaban Latviju saredz kā sadarbības partneri loģistikas nozarē, turklāt loģistikas kompānija «KTZ Express» šobrīd vērtē iespēju atvērt savu Eiropas biroju Rīgā. Izskanējuši arī aicinājumi kopīgiem spēkiem veidot loģistikas centru – tā dēvēto «sauso ostu» uz Ķīnas – Kazahstānas robežas. Savukārt Krievijas pārstāvji Astanā pauduši neviltotu interesi par VAS «Latvijas dzelzceļš» prezentēto ūdeņraža lokomotīves projektu.

Ar Krievu salas projektu Rīgas Brīvosta cer kļūt vēl spēcīgāka

Nākamā gada nogalē Rīgā plānots pabeigt Krievu salas projektu, kas ievērojami palielinās Rīgas Brīvostas konkurētspēju – šis projekts ir viena no jaunā Brīvostas pārvaldnieka Anša Zeltiņa prioritātēm.

Krievu salas projekta ieguvums būs ne tikai vides saudzēšana, ogļu pārkraušanu novirzot tālāk no pilsētas centra, tas uzlabos arī ostas darbību. Jaunais terminālis nodrošinās ātrāku un efektīvāku kravu pārkraušanu.

Krievu salā vēl jāizbūvē virszemes infrastruktūra. Daļa darba jāveic ostai, daļa – stividoriem, pārceļot uz jauno piestātni kraušanas tehniku. Brīvostas vadība prognozē, ka Krievu sala, kas ir vērienīgākais infrastruktūras projekts kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas, krietni palielinās Rīgas ostas spēju konkurēt ar tās sāncenšiem Baltijas reģionā.

Lai gan patlaban pēc pārkrautā kravu apjoma no Baltijas ostām līderpozīcijā ir izvirzījusies Klaipēdas osta, jaunais Rīgas Brīvostas vadītājs ir pārliecināts, ka ir pietiekami daudz priekšnosacījumu tam, lai situāciju kardināli mainītu. Cerību vieš Latvijas proaktīvā rīcība Austrumos, aktīvi meklējot sadarbības iespējas Baltkrievijā, Vidusāzijas valstīs un Ķīnā. Pirmie mēģinājumi iekļauties jaunajā zīda ceļā jau ir realizēti – caur Latviju jau devušies vairāki konteinervilcieni no Ķīnas, kā arī uz to.


Apskati arī citus rakstus par šīm tēmām:

Seko mums Facebook lapā

Māja
Māja, Mārupe, 180000 EUR
Dzīvoklis
Dzīvoklis, Rīga, 190000 EUR
Māja
Māja, Ķekavas pag., 209000 EUR