«LDz loģistika» un Vācijas «RTSB» sāk sadarbību pie Āzijas-Ziemeļeiropas maršrutu izstrādes

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) meitasuzņēmums «LDz loģistika» noslēdzis sadarbības līgumu ar Vācijas konteinerpārvadājumu loģistikas kompāniju «RTSB», kas ir pārstāvēta Krievijā, Ķīnā, Mongolijā, Turcijā, Kazahstānā un citviet Eirāzijā, pavēstīja LDz.

Abi uzņēmumi šonedēļ vienojušies par sadarbību Ķīnas-Ziemeļeiropas konteinerpārvadājumu attīstīšanā un sāk darbu pie jaunu multimodālo pārvadājumu maršrutu izstrādes caur Rīgas ostu uz Skandināviju un Apvienoto Karalisti.

«»RTSB» loģistikas jomā darbojas jau ilgus gadus un labi pārzina gan Eiropas, gan Āzijas valstu vajadzības efektīvu pārvadājumu un kvalitatīva servisa nodrošināšanā, tādēļ esmu gandarīts, ka «LDz loģistika» ļoti īsā laikā ir spējusi izveidot šādas spēcīgas stratēģiskas partnerības ar nozares līderiem,» pauda LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Pēc viņa teiktā, patlaban ne tikai pakāpeniski pieaug dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs no Ķīnas uz Baltkrievijas galvaspilsētu Minsku, bet kopā ar baltkrievu kolēģiem LDz aktīvi strādā pie tā, lai attīstītu jaunu loģistikas mezglu, kas savieno Minsku un Rīgu, izveidojot regulāru ikdienas pārvadājumu grafiku un tādējādi samazinot tranzīta laiku un izmaksas pārvadājumiem uz Skandināvijas valstīm.

LDz vadītājs piebilda, ka sadarbība ar vadošajiem operatoriem palīdzēs piesaistīt pieaugošu kravu apmēru šim maršrutam.

«Mēs esam pārstāvēti Latvijā jau daudzus gadus, un mums ir bijusi sekmīga sadarbība ar partneriem Latvijas dzelzceļā un ostās. Latvijā šobrīd ir reģionā visattīstītākā infrastruktūra, kas dod iespēju efektīvi un operatīvi transportēt kravas starp Ķīnu un Eiropu, un noslēgtais līgums ar «LDz loģistiku» ļaus attīstīt šo sadarbību,» norādīja «RTSB» īpašnieks Valērijs Balards.

Savukārt «LDz loģistikas» valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis uzsvēra, ka konteinerpārvadājumi ir strauji augošs tirgus segments, kurā arvien lielāku lomu iegūst sauszemes pārvadājumi pa dzelzceļu. «Šovasar noslēgtie sadarbības līgumi ar «RTSB» un «DHL Global Forwarding» nodrošina Latvijai iespējas ne tikai iesaistīties esošos maršrutos, bet kopīgi izstrādāt jaunus, visiem tirgus dalībniekiem interesantus maršrutus. Viens no tirgum šobrīd interesantākajiem virzieniem saistās ar savienojumiem starp Āziju un Ziemeļeiropas valstīm, kurām ir gan augsti kvalificēta rūpnieciskā kapacitāte, gan arī Āzijas lielvalstīm interesanta sabiedrības pirktspēja,» klāstīja Lūsis.

Kā ziņots, šogad sešos mēnešos «LDz loģistika» pārvadājusi 6764 divdesmit pēdu konteineru, kas ir par 29% vairāk nekā attiecīgajā laikā pērn. Pārvadājumi notikuši konteinerkravu maršrutos «ZUBR» un «Baltika-Tranzīts», kā arī pirmajā izmēģinājuma pārvadājumā no Rīgas ostas uz Ķīnas rietumu pilsētu Kašgaru.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī «LDz loģistika».

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad pirmajā pusgadā Latvijā palielinājies par 1,2% salīdzinājumā ar 2016.gada attiecīgo periodu un bija 24,367 miljoni tonnu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu