Ķīna – perspektīvs virziens tranzīta pakalpojumiem

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

«Gan eksperti, gan žurnālisti ļoti lielu uzmanību pievērš dzelzceļa maršrutam no Ķīnas uz Eiropu, saredzot tajā lielas perspektīvas. Arī es esmu pārliecināts, ka šim maršrutam, arī tā atzaram caur Rīgu, ir nākotne, ka pārvadāto preču apjoms palielināsies ne tikai turpmākos desmit gadus, bet arī ilgāk, un preces tiks vestas gan no Ķīnas uz Eiropas valstīm, gan pretējā virzienā,» stāsta Martinas Keršis, «GEFCO Baltic» valdes priekšsēdētājs.

"Manis teikto apliecina fakts, ka nepārtraukti aug kravu apgrozījums. Caur Brestas staciju šī pirmajos četros mēnešos abos virzienos izbrauca 600 vilcienu, un tas jau ir vērā ņemams skaits. Situācijā, kad kravu apgrozījums aug, parādās iespējas arvien jauniem spēlētājiem, arī ostām, dzelzceļa uzņēmumiem un loģistikas kompānijām Baltijā un Latvijā, kas arī vēlas iezīmēt savu vietu garajā tranzīta ceļā..

Mēs, «GEFCO Baltic», esam jau sakomplektējuši un, sadarbojoties ar uzņēmumu «Transkonteiner,» «Latvijas Dzelzceļu» un Rīgas ostu, nosūtījuši divus konteinervilcienus uz Ķīnu. Pašlaik tehniski nav nekādu problēmu iesākto turpināt. Protams, ir lietas, kas jāpieslīpē, lai vilcieni iespējami ātrāk veiktu ceļu līdz Ķīnai, jo kravu īpašniekiem bieži vien svarīga ir katra stunda.

Lai tranzīts no Ķīnas uz Eiropu, lielākoties uz Skandināviju, kļūtu regulārs, ir nepieciešama pietiekami liela preču plūsma abos virzienos, vēlams, lai būtu daži lielie, tā sauktie «enkura» kravu īpašnieki. Jāatzīst, ka Latvijas infrastruktūra ir gatava pieņemt, apstrādāt un nosūtīt vilcienus abos virzienos – gan uz Ķīnu, gan no Ķīnas. Loģistika nekad neiet pa priekšu kravām. Taču es domāju, ka mums kā lielai loģistikas kompānijai ir pietiekami daudz argumentu, lai pārliecinātu kravu īpašniekus par Rīgas koridora iespējām un priekšrocībām. Mēs esam gatavi gan nokārtot muitas procedūras, gan noorganizēt preču pārkraušanu, gan veikt lokomotīvju maiņu, gan sniegt citus nepieciešamos pakalpojumus visā vilciena pārvietošanās ceļā līdz pat galapunktam.

Ķīna nav vienīgais nākotnes partneris. Jau tagad mēs veiksmīgi sadarbojamies ar centrālās Āzijas valstīm, piemēram, ar Uzbekistānu un Kazahstānu. Nedrīkstam aizmirst arī par Irānu, kas ir perspektīvs tirgus un arī atrodas "GEFCO" uzmanības lokā. Taču laiks rādīs, vai būs pietiekami daudz preču, lai tās vestu arī caur Baltijas valstīm un Latviju."

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu