«Pasažieru vilciens» izsludinājis elektrovilcienu iepirkuma otro kārtu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Austra Helēna Žaggere / LETA

AS «Pasažieru vilciens» šodien izsludinājusi otro kārtu iepirkuma procedūrā, kurā plānots iegādāties 32 jaunus elektrovilcienu sastāvus, pavēstīja uzņēmuma pārstāvis Egons Ālers.

(Pievienota 7. līdz 10.rindkopa.)

Viņš uzsvēra, ka jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai, sākot no 2021.gada, sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā, kur nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta 60.gadu izpratnei par pasažieru prasībām.

Elektrovilcienu piegādes grafiks tostarp tiks saskaņots ar dzelzceļa elektrifikācijas projektu, kura pirmo posmu plānots pabeigt 2023.gadā. Jaunie vilcieni ļaus būtiski palielināt vilcienu kustības intensitāti, ieviest vilcienu kustības intervāla grafiku, kā arī nodrošinās mūsdienu prasībām atbilstošu komforta līmeni.

Uzaicinājums dalībai elektrovilcienu iepirkuma sarunu procedūras otrajā kārtā nosūtīts Spānijas uzņēmumam «Patentes Talgo S.L» («Talgo»), Šveices kompānijas «Stadler» Polijas meitasuzņēmumam «Stadler Polska Sp. z o.o.» («Stadler»), «Siemens AG» un «Sinara Group» Krievijas kopuzņēmums «Uraļskije lokomotivi», Spānijas kompānijai «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.» (CAF) un Čehijas uzņēmumam «Škoda vagonka a.s.».

Jauno vilcienu piegādes pretendenti iesniegs tehnisko piedāvājumu, pēc kā sekos finanšu piedāvājuma iesniegšana un vērtēšana. Līgumu par jaunu vilcienu piegādi ir plānots noslēgt nākamā gada sākumā.

Saimnieciski visizdevīgākā piedāvājuma noteikšanai ir izvēlēta sarunu procedūra, kur galvenais vērtēšanas kritērijs būs vilcienu piegādes, elektroenerģijas patēriņa un citas vilcienu dzīves cikla izmaksas, vērtējot uz vienu sēdvietu.

PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns šodien Latvijas Radio raidījumā «Krustpunktā» norādīja, ka atbilstoši plānotajam grafikam pirmie jaunie vilcieni Latvijā gaidāmi 2020.gadā. Savukārt visus vilcienus paredzēts saņemt līdz 2023.gadam (ieskaitot).

Savukārt Finanšu ministrijas Fiskālās politikas departamenta direktors Nils Sakss pauda, ka tuvākajos gados projektam būtiska ietekme uz valsts budžeta deficītu nebūs, savukārt lielāka ietekme gaidāma pēc 2020.gada.

Viņš norādīja, ka ministrija aktīvi sekojusi līdzi šim projektam, ņemot vērā, ka tā kopējās izmaksas ir aptuveni 200 miljoni eiro.

Kā ziņots, PV turpinās jauno elektrovilcienu iepirkumu, attiecīgajam projektam ietekmējot valsts budžeta bilanci. Konceptuālu atbalstu tam vakar pauda valdība. Ministrs kabinets tika informēts par plānotā iepirkuma ietekmi uz vispārējās valdības sektora budžeta bilanci pirms iepirkuma otrās kārtas izsludināšanas. PV ir aplēsis prognozēto ietekmi uz vispārējās valdības sektora budžetu. Aplēses atspoguļo neto ietekmi, nevis projekta kopējās izmaksas.

Valdība pieņēmusi zināšanai, ka plānotā iepirkuma negatīvā ietekme uz vispārējās valdības sektora budžeta bilanci 2019.gadā indikatīvi ir 5,7 miljoni eiro, 2020.gadā - 25,6 miljoni eiro, 2021.gadā - 44,7 miljoni eiro, 2022.gadā - 50,4 miljoni eiro un 2023.gadā - 38,8 miljoni eiro.

Finanšu ministrijai uzdots ņemt vērā minēto fiskālo ietekmi, izstrādājot fiskālās prognozes likumprojektam «Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018., 2019. un 2020.gadam».

Vienlaikus noteikts - ja iepirkuma faktiskā negatīvā ietekme uz vispārējās valdības budžeta bilanci jebkurā gadā vairāk nekā par 5% pārsniedz šajā protokollēmumā noteikto indikatīvo ietekmi, SM, pirms PV uzņemas saistības iepirkuma nodrošināšanai, jāinformē Ministru kabinets par iepirkuma ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu