Gašpuitis: Tranzīta nozares loma Latvijas ekonomikā vairs nebūs tik liela, cik agrāk

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Tranzīta nozares loma Latvijas ekonomikā vairs nebūs tik liela, cik agrāk, pirmdien Ventspilī diskusijā par plānotās nodokļu reformas ietekmi uz transporta un loģistikas nozari sacīja «SEB bankas» makroekonomikas eksperts Dainis Gašpuitis.

Viņš uzsvēra, ka veiksmīgais Latvijas ģeogrāfiskais novietojums joprojām ir aktuāls un atteikties no iespējam, kuras sniedz tranzīts, nevajadzētu. Vienlaikus tautsaimniecība ir attīstījusies un diversificējusies, tāpēc tranzīta nozares loma Latvijas ekonomikā vairs nebūs tik liela, cik agrāk.

Tāpat Gašpuitis atzīmēja, ka pašreizējā situācijā, kad pieprasījums pēc oglēm, visticamāk, vairs neaugs un beramkravas būs mazāk, Latvijas tranzīta nozarē vairāk jākoncentrējas nevis uz pārvadāto tonnu skaitu, bet gan jāvērtē kravu pārvadājumi naudas izteiksmē.

Pēc viņa teiktā, jādomā arī par pakalpojuma kvalitātes un ērtības uzlabošanu, loģistikas centru attīstību u.c.

Arī Latvijas Bankas Monetārās politikas pārvaldes vadītājs Uldis Rutkaste atzīmēja, ka 90.gados tranzīta nozare bija Latvijas ekonomikas lielākais dzinējspēks, taču kopš tā laika ekonomika ir diversificēta.

Savukārt, komentējot plānoto akcīzes nodokļa likmes palielināšanu degvielai kontekstā ar plānoto nodokļu sistēmas reformu, Rutkaste atzīmēja paredzamos ieguvumus uzņēmējiem, tostarp zemākas darbaspēka izmaksas, kā arī patēriņa pieaugumu un potenciāli lielāku vietējo preču kustību valstī.

Attiecīgo diskusiju rīko biedrība «Baltijas asociācija - transports un loģistika».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu