Ceļu no Rīgas uz Ķīnu sācis otrais konteinervilciena sastāvs attiecīgajā maršrutā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Šonakt ceļu no Rīgas uz Ķīnu sācis otrais konteinervilceina sastāvs attiecīgajā maršrutā, šodien, atklājot starptautisko konferenci «TRANSBALTICA 2017», paziņoja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Ministrs arī akcentēja nozares uzņēmēju aktīvo darbību gan divpusējos, gan daudzpusējos sadarbības formātos, kas starp valstīm veicina sadarbību tranzīta un loģistikas sektorā, it īpaši strādājot ar partneriem, kas ir iesaistīti Jaunā zīda ceļa attīstībā.

«Mūsu ceļi, dzelzceļš un ostas nodrošina ievērojamu transporta un tranzīta apmēru valstī, tāpēc ir ļoti nozīmīgi attīstīt transporta un loģistikas infrastruktūru, piesaistīt jaunus partnerus un stiprināt mūsu lomu pasaules transporta infrastruktūras kartē. Globāla mēroga risinājumos ir jāprot rast līdzsvaru starp nacionālām ambīcijām un kopēju izpratni par attīstības perspektīvām,» pauda ministrs.

Viņš atzīmēja, ka pērn novembrī Rīgā sagaidīts pirmais kontenervilciens no Ķīnas pilsētas Jivu, kas šķērsoja Krieviju un 12 dienās sasniedza Rīgu. Savukārt pirms pāris nedēļām nosūtīts pirmais vilciens Ķīnas virzienā no Rīgas uz Kašgaru, kas to sasniedza septiņās dienās iepriekš paredzēto 10 dienu vietā. Kravu - ražošanas iekārtas tekstila nozarei - uz Rīgu atgādāja pa jūru no Duisburgas Vācijā.

Vienlaikus konferences dalībniekiem Augulis atklāja, ka šonakt ceļā uz Ķīnu minētajā maršrutā devās jau otrs konteinervilciena sastāvs. «Tagad esam pierādījuši, ka nozarē spējam attīstīt multimodālus pārvadājumus un varam ne tikai iekļauties tranzīta koridoros kravu transportēšanai no Āzijas, bet sekmīgi iesaistīties arī atpakaļkravu komplektēšanā un nodrošināšanā uz Ķīnu,» piebilda ministrs.

Tāpat viņš norādīja uz turpmākajiem plāniem un iecerēm, kas paredz iesaistīšanos Ķīnas un Baltkrievijas industriālā parka «Lielais akmens» projektā un sadarbību ar partneriem Minskā, piedāvājot izeju uz jūru preču tālākai izplatīšanai. Valdības līmenī sadarbība norit ar Vācijas ostu «Duisport», lai efektivizētu konteinervilciena Čoncina-Duisburga maršrutu un novirzītu Skandināvijai paredzēto kravu plūsmu caur Latviju.

Konference «TRANSBALTICA 2017» veltīta pārrobežu sadarbībai un transporta un loģistikas infrastruktūru attīstībai ar mērķi piesaistīt jaunus partnerus un stiprināt Latvijas lomu pasaules transporta infrastruktūras kartē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu