CFLA iesniegts Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta pieteikums

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

VAS «Latvijas dzelzceļš» pagājušās nedēļas beigās Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (CFLA) iesniedza Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta pirmā posma īstenošanas pieteikumu.

Par projektu pozitīvu atzinumu ir snieguši arī eksperti no tehniskās palīdzības partnerības institūcijas JASPERS. Eksperti uzsver, ka projekta noteiktie mērķi ir reāli un tie ir labi atspoguļoti priekšizpētē un pieteikumā un saskan ar Eiropas Savienības normatīviem. Tāpat tie ir atbilstoši Latvijas likumdošanas prasībām un attīstības stratēģijām. Līdz ar to JASPERS uzskata, ka sagatavotais projekts atbilst Latvijas interesēm.

Dzelzceļa tīkla elektrifikācijas pirmajā posmā paredzēts elektrificēt dzelzceļa tīklu no Daugavpils un Rēzeknes iecirkņiem Rīgas virzienā, veicot elektrifikāciju ar 25kV maiņstrāvas tehnoloģiju, tajā skaitā, rekonstruējot esošo elektrificēto dzelzceļa tīklu un aizstājot 3,3kV sistēmu ar 25 kV sistēmu.

Pirmais posms tiks īstenots specifiskā atbalsta mērķa «Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti» ietvaros. Pieejamais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļu apmērs ir 347 miljoni eiro, bet kopējās Rīgas virziena elektrifikācijas izmaksas ir 519 miljoni eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu