"Audi" lielākais noslēpums (6)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pēc diezgan neveiksmīgā "A2" projekta "Audi" atkal raugās mazās klases virzienā. Atbilde uz panākumiem bagāto BMW koncerna ražoto "Mini" varētu būt maza izmēra trīs durvju automobilis "Audi A1".

Lai arī ambiciozais alumīnija automobiļa projekts bija viena vienīga izgāšanās, vācu koncerna vadība atkal savā modeļu klāstā vēlas redzēt mazās klases auto, taču tā, šķiet, nebūs tik vienkārši realizējama iecere, jo mātes kompānija "Volkswagen" šajā gadījumā ir vairāk nekā skeptiski noskaņota.

"Volkswagen AG" valdes priekšsēdētājs Bernds Pišetsrīders jau paguvis kategoriski iebilst pret šādu ieceri. "Ja auto tiktu taisīts pareizi, tas būtu pārāk dārgs. Savukārt, ja tiek pieļauti kompromisi, tad cietīs marka," - tā Pišetsrīders. Turpretim "Audi" šefs Martins Vinterkorns, kā ierasts, ir nedaudz citādās domās: ""Audi" ir jāturpina augt, un īstu izaugsmi var panākt tikai, apgūstot jaunus segmentus. Zem "A3" jebkurā gadījumā ir pietiekami daudz vietas vēl vienam modelim."

Tā kā abu "lielo vīru" domas krasi atšķiras, par jauna auto tapšanas izredzēm nav nekādas skaidrības, skaidrs ir vienīgi tas, ka "A2" neatdzims. Kā raksta vācu izdevums "AutoBild", piecu durvju "A2" visādā ziņā bija lielisks auto, taču reti kurš autobraucējs bija gatavs prāvai piemaksai par alumīnija virsbūvi un ekonomiskajiem TDI dzinējiem. Papildus tam auto bija pārāk šaurs un pārāk augsts, tā sakot, pārāk netipisks "Audi" markai.

Ar modeli "A1" ingolštatieši vēlas iekarot jaunas teritorijas. "Pēdējais, ko mums vajag, ir maza izmēra "A3"," zina stāstīt augstu stāvoša persona modeļu attīstības nodaļā. Tā vietā tiekot domāts par pilnīgi patstāvīgiem konceptiem. Trīs durvju variants esot apstiprināts, taču jau sākot ar jumta līniju, sākas nevienprātība: "Audi" nevar izlemt, vai jumts būs pilnīgi plakans, daļēji vaļējs vai arī paaugstināts. Šobrīd vienlīdz iespējami ir četri varianti: , Sportback, Activity Sportster un Activity Coupe.

Shooting Brake tipa "A1" būtu Tokijas izstādē parādītā "Shooting Brake Concept" dizaina valodas nesējs sērijveida ražošanā. Auto ar salīdzinoši stāvo aizmuguri sevī apvieno sportiskumu un funkcionalitāti. Sportback koncepcija ir nedaudz citādāka: tas ir nedaudz augstāks auto ar lielāku aizmugurējo pārkari. Tā kā šāda tipa auto ir nedaudz lielāks, tiekot apsvērta doma arī par pretēji braukšanas virzienam veramām aizmugurējām durvīm.

Activity Sportster varētu būt automobilis ar konceptiem "Al2 Open End" un "A3 Steppenwolf" analogu, daudzpusīgu aizmugurējās daļas risinājumu. Līdz ar to atkarībā no jumta pārsega izvietojuma šis "A1" vienlaicīgi varētu būt gan kabriolets, gan targa, gan arī krosovers. Activity Coupe savukārt būtu līdzīgs mazāka mēroga "Audi quattro" automobilim ar četrām sēdvietām un praktisku bagāžas nodalījuma pārsegu.

Tā kā "Audi A1" pārdošanā varētu nonākt ne ātrāk kā 2010. gadā, tā dizains pagaidām vēl ir miglā tīts. It īpaši automobiļa priekšpusē iespējamas neskaitāmas variācijas. Singleframe radiatora režģis arī pēc četriem gadiem būs likums, taču automobiļa izmēru dēļ "Audi" dizaineri varēs ļaut vaļu savai iztēlei, veidojot tā formu. Tas pats attiecas arī uz priekšējiem lukturiem, gaisa ieplūdes atverēm un tamlīdzīgi.

Cenu diapazons, ar kuru jārēķinās, ir aptuveni 15 - 20 tūkstoši eiro, taču, ja automobilis būs aprīkots ar pieejamajām ekstrām ("AutoBild" raksta, ka papildaprīkojuma un drošības sistēmu saraksts būs ļoti plašs), cenu koridors būs krietni vien plašāks. Papildus tam tiekot plānotas arī sportiskās "Audi A1" versijas un modeļa lieljaudas versija "S1".

Runājot par benzīna dzinējiem, "AutoBild" min agregātus, kas ir analogi VW koncerna Twin Charger motoram ar turbīnu, kompresoru un tiešo degvielas iesmidzināšanu. Tie ir 1,2 litru TSI (110 ZS, 160 Nm), 1,4 TSI (140 ZS, 200 Nm), 1,4 TSI (170 ZS, 240 Nm) un 1,4 TSI (190 ZS, 250 Nm). "Audi S1" turpretim esot paredzēts atmosfēriskais 2 litru motors ar 250 zirgspēkiem, no kura ar turbīnas palīdzību varot "izspiest" 320 ZS.

Dīzeļdzinēju paletē tikšot iekļauti 1,9 TDI (100 ZS, 250 Nm), 2,0 TDI (140 ZS, 320 Nm) un vēl viens 2 litru motors ar 170 ZS un 350 Nm. Ja tas viss it kā ir skaidrs, tad atliek tikai jautājums, kurš gūs virsroku: pesimistiskais VW koncerna šefs vai par savām spējām pārliecinātā "Audi" vadība.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu