Peugeot atklāj hečbeku, kas brauc kā superauto

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Peugeot

Peugeot Sport nodaļa uz modeļa 308 bāzes ir izstrādājusi plug-in benzīna hibrīdauto, kura spēka agregāti kopā attīsta ap 500 zirgspēku, un tos kustībā maksimāli efektīvi palīdz pārvērst pilnpiedziņa.

Peugeot 308 R HYbrid līdzsvarotās proporcijas un tīrais tehnoloģiskais dizains lieliski piestāv šim radikālajam modelim, kura riteņu šķērsbāze paplatināta par 80 mm un riteņiem uzautas pamatīgas 235/35 R19 riepas. Auto impozanto priekšpusi raksturo gaisa ieplūdes atveres uz motora pārsega, kā arī bamperi ar asiem stūriem un gludu virsmu. Aizmugures daļas dizains uzsver automašīnas lielisko vadāmību, savukārt spoileris uz jumta malas uzlabo aerodinamiku. Lielās gaisa atveres sniedz iespēju atdzesēt akumulatoru un vienlaikus vēl jo vairāk uzsver šā modeļa dinamiskumu. Intensīva zilā krāsa, pie kuras ir izmantoti neona pigmenti un stikla daļiņas, ir kombinēta ar matētu melnu toni, tā palīdzot uzsvērt auto sportisko un radikālo raksturu.

Atbilstoši sportiskajām tradīcijām ir izveidota arī iekšējā apdare. Vispirms instrumentu panelis, stūres vidusdaļa un viduskonsole ir apstrādāti ar sarkaniem akcentiem. Pirmo reizi ir izmantoti tādi materiāli, kādi parasti tiek izmantoti tikai koncepta automašīnās. Priekšējo paneli klāj progresīvs audums. Šo moderno materiālu var izmantot lielu un sarežģītu komponentu pagatavošanai, kas pieskaroties ir mīksti, un tiem nav nepieciešams putuplasts, tādējādi samazinot arī automašīnas svaru. Digitālais audums ir izmantots arī uz durvju paneļiem, kas ir pārklāti ar melnu ādu, un sēdekļiem, kas ir pārklāti ar gaiši brūnu ādu.

Pateicoties Peugeot i-Cockpit modernajai konstrukcijai, vadītājam ir pilnīga kontrole pār visiem 500 zirgspēkiem. Sešu pārnesumu kārbu var ērti vadīt ar lāpstiņām, kas atrodas pie nelielās stūres. Head Up Display ekrāns attēlo visu nepieciešamo informāciju tieši autovadītāja acu augstumā, tādējādi viņam nav jānovērš acis no ceļa.

Radikālais plug-in hibrīds

Peugeot 308 R HYbrid izstrāde tika uzticēta Peugeot Sport. Tika uzdots radīt efektīvu hibrīda spēka avotu un integrēt to EMP platformā.

Rezultāts ir pilnpiedziņas Peugeot 308, kas maksimāli attīsta 250 km/h (ātrums ir elektroniski limitēts), līdz simts kilometriem stundā paātrinās tikai 4 sekundes, un 1000 metrus no vietas paveic 22 sekundēs. Neskatoties uz to, CO2 izmeši ir tikai 70 g/km.

Automobiļa izsvarojums ir par labu priekšdaļai attiecībā 60:40. Peugeot 308 R HYbrid modelim ir gan spēcīgs raksturs, tomēr vienlaikus tam ir arī neticama masas/jaudas attiecība – tikai 3,1 kg/zs.

Peugeot Sport izmantoja savas tehniskās zināšanas un veiksmīgo pieredzi motosporta nozarē, lai savstarpēji kombinētu trīs jaudas avotus, katrs no kuriem darbojas neatkarīgi no otra:

- 1,6 litru 4 cilindru THP 270 ZS stop/start turbodzinējs, kam ir lielākā jauda līdzīga darba tilpuma dzinēju vidū,

- viens 85 kW / 115 ZS elektromotors kopā ar 6 pārnesumu pārnesumu kārbu,

- otrais 85 kW / 115 ZS elektromotors pie aizmugurējās ass.

Foto: Peugeot

Uz viduskonsoles esošais slēdzis tiek izmantots četru vadības režīmu izvēlei:

- Hot Lap režīms ir visjaudīgākais, un tas ļauj izmantot visu triju jaudas avotu potenciālu, lai sasniegtu maksimālos 500 ZS un 730 Nm griezes momentu.

- Track režīmā jauda ir 400 Zs un griezes moments 530 Nm, galvenokārt pateicoties benzīna dzinējam un aizmugures elektrodzinējam. Priekšējais elektrodzinējs piešķir papildu jaudu paātrinājuma laikā.

- Road režīms vispirms ir paredzēts ikdienas braukšanai, tā jauda ir 300 ZS un griezes moments 400 Nm. Benzīna dzinējs darbojas ar pilnu atdevi, un aizmugures elektrodzinējs atbalsta paātrinājuma laikā. Šajā režīmā priekšējais elektromotors netiek izmantots.

- ZEV režīmā 308 R HYbrid modelis brauc ar aizmugurējā elektromotora jaudu. Atkarībā no tā, cik spēcīgi autovadītājs spiež uz gāzes pedāļa, ieslēdzas arī priekšējā daļā esošais elektromotors.

Pateicoties pilnpiedziņas sistēmai, Peugeot 308 R HYbrid vadāmība ir pirmklasīga. Bremzēšanas sistēma ir atbilstoša šā modeļa jaudai: priekšpusē ir 380 mm diametra 4 virzuļu ventilējamas disku bremzes un aizmugurē 290 mm disku bremzes. Tomēr bremzes nav jāizmanto katrā situācijā, jo Peugeot Sport ir radījis jaudas avotu tā, ka to palēnināt var arī ar elektrodzinēju palīdzību un visā ātruma intervālā līdz pat 250 km/h. Tas ne tikai taupa bremžu diskus un uzlikas, bet arī vienlaikus ļauj uzlādēt akumulatoru. Otrs akumulatora uzlādes veids ir pirmā elektromotora izmantošana ģeneratora vietā, vienlaicīgi izmantojot benzīna dzinēju. Trešais risinājums ir ātrā uzlāde uzlādes stacijā, kurā var atjaunot akumulatora resursus 45 minūšu laikā.

Foto: Peugeot
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu