Rīgā norisināsies sociālais eksperiments «Cieņas velopatruļas»

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Rīgā, sākot ar trešdienu, 15.aprīli, norisināsies sociālais eksperiments «Cieņas velopatruļas», kuru rīko Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju (VP) un Policijas velobiedrību, uzzinājām CSDD.

«Cieņas velopatruļu» laikā, līdz pat aprīļa beigām, policijas darbinieki, kuri ikdienā arī aktīvi pārvietojas ar velosipēdiem, veiks velobraucēju uzvedības mērījumu - fiksējot pārgalvīgos un agresīvos braucējus, kā arī uzslavējot cieņpilnākos satiksmes dalībniekus. Patruļu rezultātā tiks apkopota informācija par populārākajām situācijām, kas ik sezonu izraisa spriedzi starp aktīvākajām satiksmes dalībnieku grupām.

CSDD norāda, ka dažu atsevšķu velobraucēju attieksme un pārgalvība ik gadu rada papildus spriedzi uz ceļa un konfliktsituācijas ar pārējiem satiksmes dalībniekiem. VP fiksēto satiksmes negadījumu skaits ar cietušajiem, kuros iesaistīti velosipēdisti un gājēji, pēdējo piecu gadu laikā ir dubultojies. Savukārt šā gada pirmajos trīs mēnešos bojā gājuši jau trīs, bet cietis 41 velobraucējs. Salīdzinājumā ar pērnā gada sākumu cietušo velobraucēju skaits ir audzis par gandrīz 16%. CSDD arī pauž, ka pēc Latvijas Riteņbraucēju apvienības apkopotās informācijas, pērn par 17% pieaugusi arī velo kustība Rīgā.

Līdz ar īpašo velopatruļu izbraukšanu galvaspilsētas ielās CSDD kopā ar partneriem turpina pērn uzsākto informatīvo ceļu satiksmes drošības kampaņu «Cieņa darbojas!», aicinot atcerēties, ka uz ceļa neviens nav pārāks par citiem un atsevišķu satiksmes dalībnieku nevērība pret apkārtējiem tikai vairo savstarpējos konfliktus un negadījumu skaitu. Kampaņas galvenais uzdevums ir veidot jaunu satiksmes kultūru, kurā agresīva, sevi un apkārtējos apdraudoša, braukšana nav pieņemama.

Kampaņas «Cieņa darbojas!» ietvaros velobraucēji un ikviens satiksmes dalībnieks tiks uzrunāts arī ar video klipiem un vides reklāmām, kā arī visiem būs iespēja īpašā «Cieņ-o-metra» aplikācijā noskaidrot savu uzvedības kultūras līmeni ceļu satiksmē.

Kampaņu organizē CSDD, Satiksmes ministrija un VP.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu