LDz: «Eurostat» atzīst plānoto investīciju atdevi par pamatotu un pietiekamu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zilgma Kukle / LETA

Eiropas Komisijas statistikas birojs «Eurostat», izvērtējot VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) ilgtermiņa biznesa plānu 2017.-2036.gadam, kurā nozīmīgākais investīciju projekts ir Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija, atzinis LDz plānoto investīciju atdeves rādītājus un to aprēķinus par pamatotiem un pietiekamiem, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvis Māris Ozols.

Vienlaikus «Eurostat» norāda, ka elektrifikācijas projekta īstenošanai nepieciešamā uzņēmuma pamatkapitāla palielināšana visdrīzāk atstās ietekmi uz valsts budžetu.

«Prezentētais biznesa plāns ir balstīts uz pamatotiem pieņēmumiem, kur kopējā uzņēmumu grupas rentabilitāte ievērojami palielinās galvenokārt izmaksu samazināšanas dēļ. Plānotās investīcijas parāda pozitīvu kapitāla atdeves attiecību,» teikts «Eurostat» paziņojumā.

LDz vairākkārt uzsvēris elektrifikācijas projekta nepieciešamību visas Latvijas tranzīta nozares konkurētspējas palielināšanai globālā un Baltijas reģiona transporta tirgū, īpaši ņemot vērā Lietuvas dzelzceļa oficiālos plānus tuvākajos gados elektrificēt dzelzceļa savienojumu no Baltkrievijas robežas līdz Klaipēdas ostai.

Ozols informēja, ka arī vairāki globāli transporta uzņēmumi, tostarp LDz partneris «DHL Global Forwarding» arvien vairāk uzsver tā saukto «zaļo koridoru» nozīmi, izvēloties sadarbības partnerus savās piegādes ķēdēs, lai samazinātu CO2 izmešu daudzumu atmosfērā - DHL ir paziņojis, ka līdz 2050.gada plāno nodrošināt kravu piegādi, izmantojot transportu, kas nerada gāzu emisijas. Turklāt arī Eiropas transporta politikas Baltā grāmata nosaka, ka nepieciešams samazināt dzelzceļa transporta radīto ietekmi uz vidi.

Ņemot vērā Ministru kabineta 2017.gada 17.janvāra lēmumu par dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu, eksperti izvērtēs «Eurostat» atzinumu un atbilstoši tam valdībā tiks skatīts jautājums par projekta finansēšanas avotiem.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka biedrība «Baltijas asociācija - transports un loģistika» (BATL) aicina atcelt dzelzceļa elektrifikācijas projektu, jo BATL nesaskata tā ekonomisko pamatojumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu