«Stockmann grupa» koncentrējas uz darbības efektivizāciju; grupas vadība atzinīgi vērtē Baltijas veikalu darbību

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Somijas mazumtirdzniecības uzņēmumu grupas «Stockmann Group» attīstības fokusā ir grupas darbības efektivizācija, vienlaikus grupas vadība atzinīgi vērtē Latvijā un Igaunijā esošo veikalu darbību, žurnālistiem sacīja «Stockmann Group» izpilddirektors Lauri Veijalainens.

Viņš skaidroja, ka pēdējo gadu laikā «Stockmann grupas» vadība bija pieņēmusi lēmumu par jaunas biznesa stratēģijas ieviešanu, koncentrējot darbību uz noteiktām preču grupām. Tāpat būtiska nozīme darbības efektivizācijā ir jaunā «Stockmann Group» loģistikas centra darbības sākšanai Somijā.

Kā pastāstīja loģistikas centra piegādes daļas vadītāja Elina Laine, šā centra izveidē un modernizētas sistēmas ieviešanā investēti apmēram 30 miljoni eiro, ko kompānija bija iekrājusi, pēdējo sešu gadu laikā atliekot pa pieciem miljoniem eiro gadā. Loģistikas centra un tā jaunās sistēmas ieviešana šā gada laikā nodrošināja izmaksu samazinājumu par vairāk nekā pieciem miljoniem eiro. Loģistikas centra ēkas platība ir 29 000 kvadrātmetri.

«Stockmann» vadītāja Latvijā Dace Goldmane aģentūrai LETA teica, ka saskaņā ar provizoriskiem aprēķiniem Latvijas «Stockmann» izmaksas gada laikā varētu samazināties par apmēram 200 000 eiro, taču precīzāk tas varētu būt zināms 2019.gadā, jo loģistikas centra ietekmi uz izmaksu samazināšanos Latvijā plānots sākt vērtēt no 2018.gada. Piegādes uz «Stockmann» veikalu Latvijā no loģistikas centra Somijā sāktas šā gada augustā.

Loģistikas centra piegādes daļas vadītāja Laine atzīmēja, ka piegāžu sākšana no Somijas Latvijas «Stockmann» veikalam rada labus nosacījumus preču klāsta palielināšanai. Goldmane piebilda, ka uz Latviju no Somijas nāk preces modes un mājas preču segmentā, kas tā arī būšot turpmāk, parfimērijas un pārtikas preču un produktu iepirkumus turpinot operēt Latvijā.

Attiecībā uz veikaliem Rīgā un Igaunijas galvaspilsētā Tallinā Veijalainens norādīja, ka tie strādājot ļoti labi, par ko arī liecina pirmā pusgada rezultāti, kas ir ar pieaugošu tendenci. Vienlaikus viņš atklāja, ka gan Tallinas, gan Rīgas veikalu pārtikas sadaļā plānots veikt pārmaiņas, ko Igaunijā varētu sākt īstenot nākamgad, bet Latvijā - 2019.gadā. Pārmaiņu galvenais mērķis ir iepirkšanās pieredzes un servisa kvalitātes paaugstināšana. Tāpat veikalos Rīgā un Tallinā plānots palielināt svaigās pārtikas klāstu, kā arī, iespējams, paplašināt vietējo pārtikas ražojumu klāstu.

Lūgts komentēt iespējamās izmaiņas kontekstā ar dzelzceļa projekta «Rail Baltica» īstenošanu, Veijalainens prognozēja, ka šā projekta realizācija noteikti uzlabos «Stockmann» veikala Latvijā veiktspēju, jo tā rezultātā centram Latvijā būs lielākā pieejamība nekā patlaban. Tāpat tas noteikti palielināšot tūristu pieplūdumu «Stockmann» veikalā Rīgā.

Savukārt, runājot par «Stockmann» iespējamo paplašināšanos Baltijā, atverot veikalu kādā no Lietuvas pilsētām, Veijalainens atzīmēja, ka patlaban veikala atvēršana Lietuvā nav kompānijas fokusā, akcentējot, ka «Stockmann grupa» koncentrējas uz patlaban grupas pārvaldībā esošo veikalu un citu īpašumu darbības efektivizāciju.

Kā ziņots, «Stockmann Group» ietilpstošās SIA «Stockmann» apgrozījums pirmajā pusgadā šogad sasniedzis 19,1 miljonu eiro, kas ir par 1,6% vairāk nekā pirmajā pusgadā pērn, kad apgrozījums bija 18,8 miljoni eiro.

«Stockmann» apgrozījums Baltijas valstu veikalos Rīgā un Igaunijas galvaspilsētā Tallinā periodā no janvāra līdz jūnijam šogad sasniedzis 42,4 miljonus eiro, kas ir par 2,7% vairāk nekā tādā pašā periodā pērn, kad apgrozījums Rīgā un Tallinā bijis 41,3 miljoni eiro. «Stockmann» apgrozījums Somijā šajā periodā bija 150,3 miljoni eiro, kas ir samazinājums par 0,3%. Apgrozījums Somijā otrajā ceturksnī veidoja 86,2 miljonus eiro, kas ir par 1% mazāk. Rīgā un Tallinā otrajā ceturksnī apgrozījums audzis par 3,6%, salīdzinot ar otro ceturksni pērn.

«Stockmann» produktu portfelī modes un mājas preces veido 45%, savukārt pārtika ir otra lielākā preču grupa, kas aizņem 38% no piedāvāto preču un produktu klāsta.

Kompānija «Stockmann» dibināta 1998.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2 774 742 eiro. «Stockmann» pilnībā pieder Somijā reģistrētajai «Stockmann Oyj Abp».

Universālveikals «Stockmann» Latvijā darbojas kopš 2003.gada. «Stockmann» iekļauts Somijas koncernā «Stockmann Group», kas darbojas kopš 1862.gada. Šobrīd «Stockmann Group» ir aptuveni 500 veikalu 18 valstīs, tās uzņēmējdarbības virzieni ir mazumtirdzniecība, nekustamie īpašumi un modes veikalu ķēdes. «Stockmann Group» nodrošina ar darbu vairāk nekā 9000 cilvēku. Grupas ieņēmumi 2016.gadā bija 1,3 miljardi eiro iepretim 1,435 miljardiem eiro 2015.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu